Cotnari estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 6%

Compania Cotnari SA estimează o producţie de 12 milioane de kilograme de struguri şi o creştere a cifrei de afaceri de 6% în 2011, potrivit reprezentanţilor companiei.

Peste 750 de tone de struguri din soiurile Frâncuşă şi Fetească albă au luat drumul combinatului de vinificaţie al Companiei Cotnari SA, luni, în prima zi de recoltă.
Constantin Deleanu, directorul executiv al Companiei Cotnari SA, a declarat că zilele caniculare şi fără ploi din lunile iulie şi august au accelerat procesul de coacere a strugurilor în Podgoria Cotnari, acumulările ajungând în primele zile de toamnă la aproximativ 190-200 grame zahar/litru must.

Conform acestuia, au fost finalizate încă din luna iulie investiţiile de modernizare a cramei şi de mărire a capacităţilor de depozitare.

În acest an au intrat pe rod încă 240 hectare de vie plantate acum trei ani, între care şi primele 12 hectare de Fetească neagră şi opt hectare cu Busuioacă de Bohotin.

"Cu o suprafaţă de 1.350 de hectare de vie pe rod, estimăm că vom produce în acest an peste 12 milioane de kilograme de struguri. După finalizarea recoltatului, vom defrişa aproximativ 360 de hectare din via ‘bătrâna’, pe care tot în această toamnă o vom replanta. Cu această suprafaţă, plantaţia de vie tânără din ultimii cinci ani va ajunge la aproximativ 1310 hectare viţă de vie tânără, ceea ce reprezintă 80% din totalul suprafeţei de 1.710 hectare", a declarat presei Constantin Deleanu.

Conform acestuia, cu 10 tractoare şi utilaje agricole noi, cu modernizarea cramei şi mărirea capacităţii de depozitare şi cu cele 360 de hectare de vie replantată, investiţiile Companiei Cotnari se ridică în anul 2011 la aproximativ 6 milioane de euro.

Cătălin Grecu, directorul de marketing al Companiei Cotnari SA, a declarat la rândul său că anul 2011 este un an bun şi din punct de vedere al vânzărilor, prefigurându-se o creştere a cifrei de afaceri cu 6 % faţă de anul 2010. Exportul are, de asemenea, un trend crescător, pe clienţii vechi.

"Îmbucurător este faptul că am reuşit să intrăm şi pe noi pieţe, cum ar fi Emiratele Arabe, dar cel mai important este că, în urma derulării unui proiect de promovare a vinului pe piaţa Rusiei (proiect derulat cu sprijinul Uniunii Europene şi al guvernului României), avem deja rezultate concrete. Primele cantităţi de vin au plecat deja spre Moscova, iar acum urmează să demarăm acţiuni concrete de promovare la raftul magazinelor", a precizat acesta.
SURSA: Agerpres