Coty Cosmetics Romania, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala de cosmetice, mizeaza pentru anul finciar curent (iulie 2008 – iunie 2009) pe un business de 25 milioane de dolari, in crestere cu 15% fata de anul precedent. De asemenea, compania vizeaza un profit de 8-10% din cifra de afaceri, in crestere cu 20% fata de anul financiar anterior.
Conform reprezentantilor Coty, piata de cosmetice din Romania a inregistrat in prima jumatate a anului in curs cu 8% in volum si 7% la nivel valoric, comparativ cu acceasi perioada a anului 2007. Tendinta de crestere se va mentine si, cel mai probabil, la sfarsitul anului va putea fi inregistrata o crestere de volum de minim 10%.
Pentru anul financiar in curs este planificata o majorare de aproximativ 15% la nivel valoric, cu o crestere mai mica la nivel de volum, situatie datorata in principal focusului pe produsele semi selective, ponderea lor in totalul vanzarilor Coty fiind in crestere, au declarat reprezentantii companiei.
In ceea ce priveste cota de piata, strategia Coty urmareste cresterea pe segmentul feminin si consolidarea pe segmentele marcilor barbatesti.
“Daca ne uitam la primele 2 luni ale anului fiscal 2009 (iulie si august 2008), putem afirma ca am depasit planul cu peste 7%. In acelasi timp, comparand prima jumatate a anului calendaristic 2008 cu aceeasi perioada a anului trecut, avem o crestere de 7% fata de plan, respectiv de peste 20% fata de vanzarile anului trecut” a declarat Viorel Ognean, general manager Coty Cosmetics.
In categoria parfumeriei feminine, Coty este lider de piata, cu o cota de peste 30%, iar dintre marcile importante, Celine Dion este lider cu o cota de piata de 10%. In categoria parfumeriei pentru barbati Adidas este cea mai vanduta marca, cu o cota de piata de peste 10%.
Coty Cosmetics Romania se afla pe piata locala incepand din 1997 si are in portofoliu brandurile Adidas, Rimmel, Astor, Celine Dion, Beckham, Esprit, Kylie Minogue, Kate Moss, Pierre Cardin si Pret-a-Porter.