COVID-19 a pus la pământ piața auto care s-a prăbușit din cauza pandemiei de noul coronavirus. Vânzările de autovehicule vor scădea destul de mult anul acesta.
COVID-19 pune la pământ piața auto! Vânzările de autovehicule se vor prăbușit din cauza pandemiei noului coronavirus. Procentul preconizat de scădere este de 20% anul acesta, la nivel mondial, conform unui studiu S&P Global. Autorii studiului estimează că în 2021 şi 2022 piaţa se va recupera cu procente cuprinse între 7% şi 9%, relatează agenţia EFE.
Această creştere estimată, semnalează firma de consultanţă, va situa vânzările de autovehicule în aceşti doi ani cu 6% sub nivelul din 2019.
Potrivit estimărilor singurul factor care poate modifica previziunile S&P este comportamentul pieţei din China, cea mai dinamică, dar şi cea mai imprevizibilă. Piața din China este singura ce ar putea atinge în 2022 nivelul de vânzări din 2019, dinainte de pandemie.
Potrivit unui analist, Vittoria Ferraris, perspectivele S&P privind sectorul auto sunt mai conservatoare, din cauza dificultăţilor prin care trec posibilii cumpărători şi a preţurilor ridicate la maşinile hibrid şi electrice.
Cele mai multe firme auto şi furnizori de componente vor produce sub posibilităţi pe parcursul acestui an, menţionează studiul, şi mulţi dintre ei vor încheia exerciţiul financiar foarte îndatoraţi.
S&P estimează că rentabilitatea şi fluxul de numerar al producătorilor vor fi în 2021 mai slabe faţă de 2019 şi, în plus, companiile vor trebui să facă investiţii semnificative pentru a se adapta la noile cerinţe ale pieţei, cu autovehicule mai puţin poluante.
În cazul României, un raport privind piața auto din Europa arată că piața de profil ar putea avea cea mai rapidă revenire, prognozele fiind cele mai optimiste pentru țara noastră, comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală. Conform raportului Autofacts realizat de PwC, rezultă că România ar putea înregistra cea mai mare scădere a vânzărilor de autoturisme şi vehicule comerciale noi din Europa Centrală în acest an, de 24,3%, comparativ cu nivelul 2019, dar va avea o revenire rapidă urmând să depăşească pragul de volum pre criză COVID până în anul 2023.