Producătorii elveţieni de ciocolată au început să ofere reduceri de preţ fără precedent, în încercarea de a contracara cererea slabă în perioada sezonului cheie pentru sărbătorile pascale.

Pandemia, un blestem comercial

Într-un moment în care în întreaga lume au fost introduse măsuri de carantină, pentru a limita răspândirea coronavirusului, iar numărul persoanelor în şomaj a crescut exploziv, consumatorii se concentrează pe produsele alimentare de bază şi renunţă la dulciuri. Lindt, cel mai mare producător mondial de ciocolată premium, a livrat produsele de Paşte către retaileri înainte ca epidemia de coronavirus să fie declarată pandemie. În prezent, magazinele proprii ale Lindt sunt închise şi din cauza interzicerii călătoriilor, ciocolata rămâne pe rafturile magazinelor de tip duty-free.

Reduceri masive

Iată de ce, Lindt & Spruengli AG oferă reduceri online de preţuri de până la 30% pentru întreaga sa gamă de produse de Paşte. Laederach, un alt producător elveţian de ciocolată premium, a renunţat la tradiţia sa de a nu oferi reduceri de preţ. Aceasta în condiţiile în care retailerii din Europa şi America de Nord oferă reduceri de până la 50%.

Pierderi substanțiale

Potrivit analiştilor de la Bank Vontobel AG, vânzările din perioada Sărbătorilor Pascale reprezintă aproximativ 15% din vânzările totale ale Lindt. Din cauza coronavirusului vânzările Lindt ar putea scădea cu 14% în prima jumătate a acestui an, cele mai afectate fiind vânzările mărcii americane Russell Stover. Atât Lindt cât şi Laederach au înregistrat o creştere a vânzărilor online, însă aceste vânzări nu se vor ridica la nivelul vânzărilor pierdute în magazine deoarece achiziţiile de ciocolată sunt deseori cumpărături din impuls (neplanificate).