Cea de-a doua mare bancă din ţară a găsit cheia succesului în expansiunea pe segmentul de retail. Activă însă şi pe segmente bancare adiacente, a câştigat din plin din potenţialul vânzărilor încrucişate.

53-4423-2.jpg

53-4422-37_brd_cladire.jpgDouă milioane de clienţi doar pe segmentul de retail. BRD a reuşit să-i atragă, până anul trecut, printr-o extindere agresivă, inclusiv în zona rurală, şi prin lansarea de produse noi.
Ajutată şi de conjunctura economică favorabilă, cu o explozie a cererii de credite, după ce scăderea inflaţiei a adus dobânzile la niveluri suportabile, banca nu s-a concentrat, însă, exclusiv asupra retailului. „Segmentul corporativ şi activităţile cu valoare adăugată mai ridicată, precum investment banking, s-au dezvoltat de asemenea într-un ritm accelerat“, remarcă analiştii Contrast.

În opinia acestora, câştigător a fost pariul făcut „pe conceptul de supermarket bancar, ale cărui avantaje sunt reprezentate de potenţialul ridicat de vânzări încrucişate, precum şi economiile de scară“. BRD este activă pe toate segmentele bancare tradiţionale, dar şi pe segmente adiacente: leasing, asset management, corporate finance, piaţa de capital. Pe majoritatea, BRD a fost întotdeauna unul dintre inovatorii pieţei, remarcă analiştii Contrast. Exemplele merg de la înfiinţarea uneia dintre primele firme de brokeraj din ţară şi a unora din primele divizii de asset management şi corporate finance, până la lansări de produse unice, cum este creditul de consum ipotecar „Expresso non stop“.

Şi-a susţinut puternic strategia, pe partea de marketing, cu investiţii în dezvoltarea şi promovarea produselor, dar şi în fidelizarea clienţilor. Analiza Contrast consideră acest ultim fapt „un atu major pe piaţa bancară“, unde se diminuează dependenţa de câştigurile din dobânzi, în vreme ce concurenţa continuă să se înăsprească. În plus, BRD a reuşit să încheie parteneriate strategice importante, aşa cum este cel cu GECAD în domeniul comerţului electronic.

Strategia s-a dovedit eficientă, managerii reuşind o rentabilitate a capitalului propriu de 36%. Pentru acţionari, titlurile BRD au adus un randament de 34% în 2006. Toţi ceilalţi indicatori analizaţi de Contrast plasează banca pe poziţia 14 în clasamentul anului trecut şi pe prima poziţie între cele trei bănci listate la BVB.