În primele 6 luni ale anului 2017, românii au cumpărat peste 200.000 de jucării Kendama originale de la producători.
CRBL este una dintre personalitățile publice care s-a implicat în popularizarea Kendama în România, el însuși având acasă o colecție de peste 500 de modele diferite si avand ca obiectiv deschiderea unei expozitii cand va ajunge la 1000 de astfel de jucării. De altfel, CRBL a devenit în această vară ambasador al brandului Kendama USA, cel mai puternic producător de astfel de jucării originale din lume.
Datele Google confirmă tendința în creștere a interesului pentru jucăria de lemn japoneză folosită pentru jonglerii, arătând peste 2 milioane de căutări pe România pentru aceasta doar în prima jumătate a lui 2017.
Echipa Giftology (n.r. – magazinul online Giftology este distribuitorul exclusiv al Kendama USA în România) a adus pentru prima dată această jucărie în România în noiembrie 2015.
Încet-încet, la nivel național s-au înființat cluburi ale pasionaților în diverse localități, iar aceste cluburi au început să organizeze competiții și concursuri locale și naționale. Părinții au început și ei să își încurajeze copiii să folosească jucăria în detrimentul calculatorului sau telefonului mobil și tabletei.
Doar în lunile noiembrie și decembrie ale lui 2016, s-au făcut peste 400.000 de căutări pe Google după cuvântul ”kendama”. Creșterea nu s-a oprit nici în 2017, volumul de căutări pe Google depășind 2 milioane de căutări în prima jumătate a anului, iar cifrele de vânzări trecând de 200.000 de Kendama originale de la producători de top vândute în România.
Magazinul online Giftology a fost fondat în 2014 ca o afacere de familie de către Iulia, Cristi și Victor Soare. Fiecare dintre cei 3 fondatori a adus abilitățile sale unice în afacere – Cristi este omul cifrelor, Victor este specialistul IT, iar Iulia este omul de marketing.