Creatorii de conținut, „șomeri” în era inteligenței artificiale? Ce se va întâmpla cu job-urile lor

inteligenta artificiala

SURSA FOTO: Dreamstime

Creatorii de conținut mai au vreo șansă în era AI, dar rolurile lor sunt pe cale să se schimbe. Creșterea și dezvoltarea unor instrumente precum Sora, DALL-E, ChatGPT și a altor platforme AI generative determină, probabil, unele companii să se întrebe dacă mai au nevoie de creatori de conținut, designeri grafici, videografi sau copywriteri.

Toate aceste roluri au ajutat lumea afacerilor timp de zeci de ani. Acum, unele agenții încearcă să vadă dacă se poate și fără aceste job-uri.

Prin urmare, creatorii de conținut sunt îngrijorați de faptul că inteligența artificială le va lua locurile de muncă. Dar au motive temeinice să se teamă?

Inteligența artificială va crea 97 de milioane de noi locuri de muncă

Forumul Economic Mondial prevede că inteligența artificială va crea 97 de milioane de noi locuri de muncă până la sfârșitul anului viitor, ceea ce înseamnă cu 12 milioane de job-uri mai multe decât ar perturba.

Unele locuri de muncă vor dispărea, dar vor fi create altele, pe măsură ce rolurile IA evoluează. Acest lucru va fi valabil în domeniile creative și în toate industriile, potrivit FastCompany.

Iată câteva schimbări majore curs și ce înseamnă ele pentru marketing și publicitate. 

Creatorii pot supraviețui doar dacă sunt plătiți

În primul rând, creatorii pot supraviețui doar dacă sunt plătiți, iar cei care folosesc platforme tehnologice pentru a-și produce munca ar trebui compensați pentru eforturile lor cu redevențe. Prin dezvoltarea de conținut care furnizează date în platforme, aceștia fac modelele mari de limbaj (LLM) și  sisteme AI mai inteligente.

Vor apărea valuri de creatori vizuali, așa cum unii s-au alăturat Medium, Substack, Ghost.org și Milyin pentru a obține venituri. E doar o chestiune de timp.  

Know-how-ul conduce la inspirație și la succes

IA este inevitabilă, pentru că este utilă. Inteligența artificială generativă face ca fluxurile de lucru să fie mai eficiente decât oricând și economisește timp și bani oamenilor.

Probabil, companiile sau creatorii de conținut nu vor renunța la aceste sisteme, ceea ce înseamnă că, de-acum, creatorii de conținut vor trebui să se adapteze.

În loc să încerce să elimine utilizarea IA, creatorii de conținut ar trebui să se concentreze asupra modului în care poate adapta producția, permițându-le să aducă la viață idei mai inspirate cu o viteză nemaivăzută anterior. 

Înțelegerea modului în care funcționează prompturile AI și a modului de gestionare și direcționare a fluxurilor de lucru asistate de inteligența artificială vor fi abilități extrem de valoroase pe piață.

Abilitățile AI vor fi vitale pentru companiile care se ocupă de conținut

De-a lungul timpului, abilitățile AI vor fi vitale pentru companiile care se ocupă de conținut, deoarece creatorul se poate ocupa, simultan, de cel puțin două roluri (și chiar mai multe): creatorul și editorul. 

Acestea se vor extinde în sectoarele creative. Indiferent dacă rolul este în designul vizual, muzică, producția video sau creativitatea bazată pe text, editorii sunt esențiali pentru a se asigura că conținutul generat de AI îndeplinește standardele. 

Dintr-o perspectivă pe termen mai lung, rolul de creator-editor va permite specialiștilor de conținut să supravegheze proiectele și să se asigure că sunt acolo, până la sfârșit. De exemplu, atunci când generează conținut text-to-video, creatorul poate verifica fiecare ieșire. Acest lucru implică niveluri de sensibilitate pe care IA nu le-ar putea calcula niciodată.

Așadar, acum, creatorii de conținut pot avea o valoare mai profitabilă pentru un angajator sau client. Aceștia pot fi inițiatorul ideii, editorul de design și managerul fluxurilor de lucru AI.