Potrivit Reuters, Detourbet (66 de ani) s-a mutat la Chennai (India) la începutul acestui an şi a început să pună la punct o reţea de furnizori indieni şi o echipă de directori locali, inclusiv câţiva atraşi de la concurenţă.
‘Nu ne-am propus să vânăm oameni, dar se întâmplă ca uneori să vină cineva de la noi de la Suzuki şi Hyundai’, a declarat recent Gerard Detourbet într-un interviu acordat Reuters. ‘Am pus la punct o nouă echipă aşa că este normal să avem oameni de peste tot’, a mai spus Detourbet.
India este o piaţă auto importantă, care promite o creştere susţinută cu preţuri reduse. Deocamdată grupul japonez Suzuki Motor Corp controlează piaţa din India graţie modelelor oferite de subsidiara sa Maruti, care costă mai puţin de 250.000 de rupii (5.600 de dolari sau 3.550 de euro) şi reprezintă aproape un milion din cele 2,6 milioane de autovehicule înmatriculate anual în India. De asemenea, grupul sud-coreean Hyundai a intrat şi el puternic pe piaţa din India cu modelul Eon care costă 300.000 de rupii (4.300 de euro).
Noua arhitectură ‘sub-entry’ a Renault va oferi un vehicul mai spaţios la un preţ de cost similar şi va da naştere cel puţin unui nou model Nissan, a estimat Detourbet. Dacă Detourbet va reuşi să producă o maşină de 5.500 de dolari, grupul auto francez va avea o nouă armă în lupta cu rivalii pe alte pieţe emergente precum Brazilia şi Rusia.
‘India este singura ţară unde vedem maşini moderne la acest gen de preţuri. Odată ce ai câştigat bătălia cu cel mai bun producător mondial de maşini bune şi ieftine, poţi să te duci în orice altă ţară unde nu există Maruti Suzuki şi să ai o poziţie confortabilă’, a estimat Detourbet.
Spre deosebite de alţi directori din industria auto franceză, Detourbet este absolvent al unei facultăţi de matematică care s-a alăturat grupului Renault în 1971 ca specialist în IT. În anul 2000, directorul Renault de la acea dată, Louis Schweitzer, i-a cerut să pună la punct un program low-cost care a dat naştere modelelor Logan, Duster SUV şi Lodgy.
Însă modelul original de Logan nu i-a sedus pe consumatorii din India, astfel că anul trecut Renault a trebuit să renunţe la joint venture-ul cu Mahindra&Mahindra.
Potrivit lui Detourbet, noul program ar putea să lanseze prima sa maşină la sfârşitul lui 2014. ‘Deocamdată suntem în situaţia în care eram cu doi ani înainte de lansarea Logan, într-o cursă contra-cronometru să dovedim fezabilitatea programului’, a dezvăluit Detourbet, adăugând însă că deocamdată nu s-a luat o decizie.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Recent, la Salonul Auto de la Paris, Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
SURSA: Agerpres