Oficialii din Ministerul Mediului au în plan introducerea unei taxe pentru accesul în marile orașe ale țării. Aceasta va fi diferențiată în funcție de zonă și norma de poluare a vehiculului.
Cu câteva zile în urmă ministrul mediului, Daniel Constantin anunța că va prezenta, în perioada următoare, o alternativă la „Timbrul de mediu” recent eliminat. Oficialul a menţionat că noua taxă va fi „un sistem modern, european pe care l-am gândit, astfel încât să fie toată lumea mulţumită şi să ne atingem obiectivele de mediu”.
Concret, potrivit unor surse, se va proceda după modelul din Paris.
„Ne gândim la o soluţie inovativă, la o delimitare a zonelor de acces către centrul aglomerărilor urbane. Un mod prin care șoferii să acceadă în anumite zone ale orașelor contra unei taxe. Cu cât zona este mai centrală, mai aglomerată, taxarea va fi mai restrictivă. De asemenea, mașinile vor fi taxate cu atât mai drastic cu cât au emisii poluante mai mari. Această delimitare a zonelor va fi făcută de către primării în funcție de mai mulți factori precum traficul, aglomerația, cantitatea de emisii poluante din atmosferă, etc.”, au declarat în exclusivitate pentru Capital surse din ministerul Mediului.
Prin urmare, în următoarele zile vom afla detalii despre o taxă care va fi impusă de Ministerul Mediului împreună cu autoritățile locale din marile orașe ale țării. Această taxă va fi aplicată diferit în funcție de zonele delimitate de primării și de norma de poluare a vehiculului. Astfel, pentru București, de exemplu, pot fi impuse mai multe zone cu niveluri diferite ale taxelor, de la periferie către centru, iar șoferii vor trebui să plătească pentru accesul în fiecare dintre acestea. Totodată, la valoarea taxei va fi luată în calcul și norma de poluare a vehiculului, pentru mașinile mai poluante (nonEuro, Euro1 sau Euro 2) urmând să fie achitat un tarif mai mare decât pentru vehiculele noi (Euro 5, Euro 6). Proprietarii mașinilor electrice sau hibride ar putea fi scutiți de această taxă.
Deocamdată nu au fost calculate nivelurile taxelor, nu au fost delimitate zonele de acces și nici nu a fost gândit un mod de aplicare, însă exemple de impunere a unor taxe similare sunt disponibile în multe dintre marile aglomerări urbane din întreaga lume.
Mai multe detalii despre noua taxă pregătită șoferilor de Ministerul Mediului veți putea afla din ediția de luni, 27 februarie, a revistei Capital.
Citește și: Mergeți cu mașina la Paris? Nu uitați vigneta. De astăzi este obligatorie!