Pentru combaterea pilozitatii excesive, in scop igienic sau/si estetic, cele mai multe femei recurg la serviciile saloanelor de cosmetica, in pofida costurilor destul de ridicate care se practica, in prezent, in cabinetele selecte. Cele care, din diferite motive, prefera sau sunt nevoite sa se epileze acasa apeleaza la gama larga de produse existente in comert.
Asadar: crema, spuma, benzi depilatoare, ceara de unica folosinta (sau pentru mai multe utilizari), epilatorul electric sau clasica lama de ras? Fiecare varianta prezinta avantaje si dezavantaje. Unele metode sunt ieftine, comode si rapide, dar iritante, neigienice si fara eficienta pe termen lung. Altele sunt costisitoare, dureroase, incomode, dar rezultatele sunt multumitoare si de lunga durata. Alegerea este influentata de mai multi factori: de puterea de cumparare a utilizatoarelor, de masura in care acestea sunt informate asupra celor mai moderne metode de ingrijire si a beneficiilor pe care le prezinta, de timpul ce urmeaza sa fie alocat delicatei ,,operatiuni,,, de atentia acordata unor probleme de sanatate, cum ar fi predispozitia la varice etc.

In ultimii ani s-a inregistrat o oarecare crestere a vanzarilor de creme si de epilatoare electrice, rezultat la care au contribuit in mare masura reclamele sustinute din magazine, din revistele pentru femei si de pe posturile de televiziune. Cu toate acestea, lama de ras ramane cel mai popular produs. Se observa, de asemenea, un anumit grad de sezonalitate a produselor de epilat, toate gamele vanzandu-se mai bine in perioada premergatoare Sarbatorilor de Pasti si la inceputul verii. Segmentul de creme/spume de epilat este reprezentat, pe de o parte de producatori autohtoni, cum ar fi Farmec, Mester Plant, si Quartum din Cluj-Napoca sau Gerocossen din Bucuresti, iar pe de alta parte de cei straini. Acestia din urma ataca doua tipuri de public-tinta: consumatoare cu venituri medii si mici (Delia/Laboratoarele Delia Cosmetics – Polonia) si utilizatoare cu venituri ridicate (Veet/ Reckitt&Colman – Franta, Streep/ GlaxoSmithKline – Germania). La grupa ,,ceara depilatoare,, domina producatorii locali Amadia (Piatra Neamt), Herbagen, Lotus si Gerocossen (Bucuresti), iar ca producator strain, firma Karaver.

Cel mai utilizat produs: crema epilatoare

Luna trecuta, compania de cercetare de piata Synovate a realizat, in exclusivitate pentru revista Capital, un studiu Omnibus referitor la tipurile de produse/aparate de epilat utilizate de femeile din Romania. Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, constituit din 767 de persoane. Facem precizarea ca rezultatele nu se refera la femeile care frecventeaza cabinetele cosmetice, ci prezinta doar modalitatile la care recurg cele care prefera sa se epileze acasa. Conform studiului, 46% din populatia feminina foloseste produse/aparate de epilat, numarul utilizatoarelor crescand proportional cu venitul si cu nivelul de studii al acestora. Dintre diversele metode de indepartare a pilozitatii in exces, cel mai des se recurge la crema epilatoare (40%), la aparatul de ras manual (35%) si la ceara (28%).

In timp ce epilatorul electric este utilizat mai degraba de orasence si de persoanele ale caror venituri depasesc cinci milioane de lei, aparatul de ras manual se foloseste intr-o proportie mai mare de catre femeile cu venituri mai mici de trei milioane de lei.
In ceea ce priveste frecventa de utilizare a produselor/aparatelor de epilat, studiul companiei Synovate releva faptul ca aceasta difera de la caz la caz. Astfel, ceara pentru epilat se foloseste o data pe luna, spre deosebire de aparatul de ras, la care se recurge mult mai des, respectiv o data pe saptamana. Referitor la marcile folosite, cele mai multe optiuni le-a intrunit gama de aparate de ras Bic (28%), urmata de crema depilatoare Farmec (19%) si de epilatorul electric Braun Silkepil (10%). Aproape 20% din femei nu stiu ce marca este produsul/aparatul de epilat pe care il utilizeaza.