Cremele si lotiunile “ung” veniturile producatorilor

Pe o piata extrem de competitiva, jucatorii sunt obligati sa ofere consumatorilor tot mai multe beneficii pentru produsele comercializate. In lupta pentru castigarea unei cote de piata cat mai mari, ei trebuie sa-si diversifice permanent gama de produse si sa aloce bugete importante pentru activitatile de marketing si vanzari. Potrivit monitorizarii realizate de agentia de cercetare MEMRB, mai mult de jumatate din piata produselor pentru ingrijirea mainilor si corpului



Pe o piata extrem de competitiva, jucatorii sunt obligati sa ofere consumatorilor tot mai multe beneficii pentru produsele comercializate. In lupta pentru castigarea unei cote de piata cat mai mari, ei trebuie sa-si diversifice permanent gama de produse si sa aloce bugete importante pentru activitatile de marketing si vanzari.


Potrivit monitorizarii realizate de agentia de cercetare MEMRB, mai mult de jumatate din piata produselor pentru ingrijirea mainilor si corpului este reprezentata de segmentul de creme/lotiuni pentru corp, pentru adulti. “Dar, pe parcursul ultimilor trei ani, s-a observat si o dezvoltare a segmentului de creme si lotiuni pentru copii. In schimb, in aceeasi perioada, segmentul de creme si lotiuni pentru maini s-a diminuat ca importanta, reprezentand in ultimul an 30,1% in volum din total piata”, spune Galina Ghicu, account executive la MEMRB. Cel mai important canal de distributie a acestor produse este supermarketul (32,9%), urmat de farmacii (23,5%) si de magazinele generale mici (13,3%), in functie de volumul vanzarilor.


Conform estimarilor unuia dintre principalii jucatori de pe piata, Unilever, ce detine marca Dove, piata produselor de ingrijire a corpului a atins in 2005 o valoare de 10,1 milioane de euro, iar in acest an se va majora cu aproximativ 7%. “Principala sursa care va duce la cresterea pietei va fi segmentul produselor specializate – cremele pentru fermitatea pielii, cremele si gelurile cu efect anticelulitic, cremele autobronzante. Celalalt segment de piata, al cremelor de corp de uz general, va fi stabil in 2006”, precizeaza Liliana Caimacan, brand building manager Dove personal wash&hair la Unilever South Central Europe. In opinia sa, trendul ascendent al vanzarilor de creme de corp specializate se datoreaza cresterii segmentului de cliente care acorda o atentie din ce in ce mai mare ingrijirii si felului in care arata. Acestea sunt dispuse sa investeasca o suma mai mare de bani pentru a cumpara produse care le ofera beneficii suplimentare fata de cremele de uz general. In plus, acest segment de piata va fi impulsionat si de patrunderea pe piata a unor noi branduri si de cresterea cererii consumatoarelor.


O valoare similara a pietei indica si datele furnizate de reprezentantii companiei Elmiplant. “Segmentul produselor de ingrijire a mainilor si corpului (fara gel de dus sau alte produse pentru spalarea corpului, creme depilatoare si produse de protectie solara) a crescut in 2005 cu 37% in valoare comparativ cu anul precedent, ajungand la aproximativ noua milioane de euro”, spune Andreea Cremenescu, director de marketing al companiei. “Cu siguranta, aceasta piata va creste si in volum, dar mai ales in valoare in acest an, deoarece este foarte activa din punctul de vedere al lansarilor de produse”, adauga ea.


si Anca-Irina Ionescu, product manager in cadrul Beiersdorf, companie ce detine brandul Nivea, este de parere ca in 2005 specificul pietei de ingrijire a corpului a fost dat de produsele anticelulitice. “S-a inregistrat o crestere considerabila in valoare comparativ cu anul precedent (+173% fata de 2004), iar in 2006 piata produselor de ingrijire a corpului va creste in continuare”, precizeaza ea, adaugand ca segmentul produselor pentru ingrijirea mainilor incepe sa devina din ce in ce mai sofisticat, prin introducerea unor marci care ofera consumatoarelor beneficii de infrumusetare sau anti-imbatranire, aditionale celor de ingrijire.


Datele MEMRB indica faptul ca dintre produsele pentru ingrijirea pielii copiilor aproape 60% sunt uleiuri, dar si lotiunile/laptele de corp au castigat teren in ultimii trei ani. Principalii producatori de pe piata sunt: Johnson& Johnson (cu marca Johnson’s Baby), Alix Avien (Dalin) si Beiersdorf (Nivea).
Dar pentru ca este vara, trebuie sa fie creme si lotiuni pentru protectia solara. “Valoarea produselor vandute la nivelul anului 2004 a fost de 4,5-5 milioane de euro. Dinamica pietei indica o crestere intre 10 si 15% pe an”, spune Andreea Sas, marketing manager al companiei Gerocossen. O valoare similara arata si datele detinute de compania Beiersdorf. “Valoarea pietei ajunsese in 2004 la 4,6 milioane de euro, cu o tendinta de crestere de 10-15% anual”, precizeaza Anca-Irina Ionescu. Pe o piata caracterizata de sezonalitate si de o slaba informare a consumatorilor privind folosirea acestor produse exista o evolutie dinamica a vanzarilor pe acest segment. “Mai mult decat atat, estimarile privind cresterea pietei sunt optimiste si se bazeaza pe cresterea nivelului de informare al consmatorului, in mod special prin campaniile de promovare si informare declansate de jucatorii din piata, si pe cresterea puterii de cumparare”, completeaza Andreea Sas.


In Romania, pretul este un factor important, care influenteaza consumul de produse pentru ingrijirea mainilor si a corpului. “In plus, adauga Andreea Cremenescu, multe dintre aceste produse sunt caracterizate de sezonalitate, consumul de produse anticelulitice, de exemplu, marindu-se semnificativ in timpul primaverii si al verii”. Prin urmare, este o piata dominata de consumul de creme, gelurile si lotiunile costituind segmente mici, dar cu cresteri semnificative.

Ulei de masline

Cultivarea maslinilor a inceput de acum mai bine de 5.000 de ani. Este utilizat in produse cosmetice destinate copiilor, ingrijirii pielii si unghiilor. Hraneste epiderma, o purifica, reduce efectul agresiunii factorilor de mediu asupra pielii.

Struguri

Uleiul din samburi de struguri este una dintre cele mai bogate surse de acid linoleic, o grasime esentiala care ajuta la vindecarea pielii distruse si contine un puternic antioxidant care poate preveni daunele produse de soare.

Lapte

Laptele este recunoscut pentru efectele emoliente si hidratante asupra pielii. Pentru a-i mari efectele, se poate combina cu mierea, obtinandu-se o lotiune naturala, cu rol de tratament cosmetic.

KIWI

Fructele de kiwi au un efect foarte puternic asupra pielii. Este una dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina C. Vitamina C previne distrugerea pielii si ajuta la producerea de colagen, proteina fibroasa care pastreaza elasticitatea.