Bilete de avion, mai scumpe decât anul trecut

Începând cu vara acestui an, pasagerii vor simți efectele unei noi taxe de mediu impuse de guvernele europene, iar industria aviatică se pregătește să facă față acestor schimbări semnificative. Printre cei afectați se numără și pasagerii care vor plăti mai mult pentru biletele de avion, conform unor declarații recente.

Lufthansa, un gigant al industriei aeriene, a anunțat că va majora prețurile biletelor cu până la 75 de euro. Decizia vine în urma noii taxe de mediu.

Această măsură vine în contextul unei creșteri semnificative a numărului de zboruri în ultimul an, cu 11% mai mult decât în anul precedent, o tendință alimentată în mare parte de transportatorii low-cost.

aeroport
SURSA FOTO: Dreamstime

Wizz Air solicită sprijinul statului

Companiile low-cost, cum ar fi Wizz Air, cer guvernelor să intervină oferind stimulente financiare pentru a sprijini tranziția către practici mai durabile din punct de vedere ecologic. În România, Wizz Air solicită sprijinul statului pentru a compensa impactul taxei de mediu asupra costurilor operaționale.

”Pentru a evita împovărarea pasagerilor cu costuri mai mari, solicităm guvernelor să ofere stimulente pentru a permite industriei aviatice să își atingă obiectivele de mediu mai eficient”, a anunțat compania maghiară.

wizz air
SURSA FOTO: Dreamstime

În contrast, alți operatori, precum TAROM, au ales să abordeze situația diferit. Compania aeriană de stat afirmă că va absorbi costurile suplimentare generate de noile cerințe de mediu, menținând astfel tarifele neschimbate pentru pasageri în această vară.

”Costurile suplimentare generate de utilizarea combustibilului durabil pentru aviație sau de alte cerințe de mediu sunt suportate direct de către companie”, a transmis TAROM.

Brussels Airlines aplică deja taxă de mediu

Grupul aerian german Lufthansa introduce o „suprataxă pentru costurile de mediu”. Această decizie se va aplica tuturor filialelor sale, inclusiv Brussels Airlines , pentru toate zborurile cu plecare din Europa.

Suprataxa va varia de la 1 la 72 de euro pe zbor, în funcție de rută și de clasa de călătorie

Grupul Lufthansa își propune să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050 și își propune să își reducă la jumătate emisiile nete până în 2030, comparativ cu 2019.

Pentru a atinge acest obiectiv, Lufthansa se concentrează pe:

  • modernizarea accelerată a flotei sale
  • și pe utilizarea de combustibili de aviație sustenabili

Aceasta este singura modalitate de a reduce rapid emisiile de CO2 ale aeronavelor în zbor.