Americanii vor cheltui pentru mielul, ouăle şi dulciurile de Paşte până la 14 miliarde de dolari, cu 1,8% mai mult faţă de anul trecut şi prima creştere din ultimii trei ani, semn că cererea pentru produsele neesenţiale îşi revine, transmite Bloomberg.
În 2009, cheltuielile pentru Paşte au scăzut în SUA cu 8,3%, iar în 2008 cu 1%, potrivit companiei de cercetare a pieţei IBISWorld din Los Angeles.
„Consumatorii pun încă pe primul plan nevoile şi nu dorinţele, dar volumul vânzărilor şi încrederea sunt în creştere”, a declarat George Van Horn, analist la IBISWorld.
Indicele privind încrederea consumatorilor americani în economie, calculat de Conference Board, a crescut în martie la 52,5 puncte, de la 46,4 puncte în februarie.
Cheltuielile de Paşte se află pe locul al patrulea, după cele de Crăciun, Sfântul Valentin şi Ziua Mamei, şi sunt urmate de Ziua Tatălui, potrivit Federaţiei Naţionale pentru Retail.
SURSA: Mediafax