Dacă vrei să ajungi din București în Craiova, vei avea un drum de 2 ore și 19 minute cu trenul, promite CFR. Compania Națională de Căi Ferate spune că se fac lucrări pentru majorarea vitezei maxime de circulație.
Poți ajunge la Craiova în 2 ore cu CFR
Distanța între București și Craiova ar urma să fie parcursă pe calea ferată în două ore și 19 minute, la o viteză maximă de 120 km/h, anunță CFR.
Compania Națională de Căi Ferate spune că acest lucru va fi posibil în urma finalizării lucrărilor de reparații de tip Quick Wins și de reînnoire a suprastructurii feroviare.
În prezent, pe rețeaua feroviară ce traversează județele Ilfov, Dâmbovița, Argeș, Olt și Dolj, se desfășoară 44 de contracte de lucrări. Aici intră:
- reparațiile de tip Quick Wins
- reînnoirea suprastructurii feroviare
Aceste lucrări vizează o lungime totală de 348,3 km de cale ferată. Obiectivul este creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h.
Această îmbunătățire se concentrează pe cele două tronsoane care asigură legătura dintre București și Craiova, prin Videle, respectiv Pitești.
Începând cu luna decembrie 2024 și până în februarie 2025, constructorii sunt obligați să finalizeze toate lucrările de tip Quick Wins pentru ridicarea restricțiilor. Lucrările au loc pe o lungime totală de 130,6 km de cale ferată.
Constructorii trebuie să efectueze și lucrările de reînnoire pe primii 21,02 km.
Ulterior, în decembrie 2026, trebuie să finalizeze cele două contracte de reînnoire a căii ferate pentru o viteză maximă de 120 km/h, pe o lungime totală de 196,7 km de cale ferată.
Unde au loc lucrările?
Conform informațiilor furnizate, activitățile de tip Quick Wins se desfășoară pe o distanță de 130,6 km de cale ferată, între:
- București – Videle – Craiova
- Pielești – Pitești
Când vorbim despre activitățile de tip Quick Wins, vorbim despre 41 de contracte.
Lucrările de reînnoire vizează 217,7 de km CF de pe tronsonul Chitila – Goleşti – Piteşti.
Aici este vorba despre 3 contracte.
„Viteza maximă de circulaţie pe cele două secţiunii de cale ferată va creşte la 120 km/h, iar durata călătoriei, după finalizarea lucrărilor, va fi de 2 h şi 19 minute, de la 3 h şi 31 minute (IR 78/IR 72), pentru un tren de rang direct, pe varianta Bucureşti – Videle – Craiova, iar pe ruta Bucureşti – Piteşti – Craiova durata călătoriei se va reduce la 3 h şi 3 minute, de la 4 h şi 56 minute pentru un tren R-E direct (R-E 9257).
Menţionăm faptul că lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări de reparaţii punctuale pentru refacerea integrală a suprastructurii căii – şină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – care se execută între anumite poziţii kilometrice de pe un interval de cale ferată, iar lucrările de reînnoire sunt lucrările de reparaţii prin înlocuirea la rând a tuturor elementelor suprastructurii căii pe un întreg interval CF, pe linii directe şi din staţii, ambele categorii de lucrări fiind executate cu materiale noi de cale ferată achiziţionate de constructori”, se menţionează în comunicatul de presă al CFR S.A.
Conform comunicatului emis de compania feroviară, contractele încheiate de Sucursalele Regionale CF București și Craiova în intervalul decembrie 2022 – decembrie 2023 au o valoare totală de 1,2 miliarde lei, fără TVA. Ele sunt finanțate din fonduri nerambursabile PNRR.
Implementarea contractelor pentru lucrările de tip Quick Wins este planificată pe o perioadă de 24 de luni. Lucrările de reînnoire au o durata este de 18 luni pentru un lot și de 36 de luni pentru două loturi, începând de la emiterea ordinului de începere.