Potrivit sursei citate, în august 2013, din totalul de 6.486 unităţi noi înmatriculate, semiremorcile au înregistrat cel mai important salt, de 173,91% (189 unităţi).
La polul opus se situează autobuzele şi microbuzele – cu 38 de unităţi, scădere de 59,57%, mopedele şi motocicletele (80 exemplare, -23,08%), autovehiculele cu destinaţie specială (28 exemplare, -17,39%), tractoarele (17 exemplare, -5,56%) şi autoturismele (4.491 unităţi, -5,17%).
Cea mai vândută marcă auto, în septembrie, a fost Dacia, cu 1.509 unităţi (creştere de 43,85%, faţă de septembrie 2012), urmată de Skoda – cu 411 unităţi (+1,73%), Volkswagen – cu 389 unităţi (-25,75%) şi Ford – cu 285 unităţi (-27,11%).
Potrivit datelor DRPCIV, în august, cele mai rare mărci nou înmatriculate au fost SsangYong (trei exemplare), Alfa Romeo (două unităţi), Maserati şi Subaru (câte o unitate).
La sfârşitul anului trecut, parcul auto naţional era de 4.485.148 unităţi, dintre care 31,6% aparţinea mărcii Dacia, urmată de mărcile germane Volkswagen şi Opel, reiese din statistica DRPCIV.
Practic, în intervalul 2008-2012, s-a înregistrat o creştere de 27% a parcului auto din România, media anuală fiind de 6%.
Din totalul consemnat, mai mult de jumătate dintre maşini (55%) erau mai vechi de 10 ani, în paralel observându-se un proces de învechire continuă a parcului auto (de la 10 la 12 ani).
Oraşul cu cele mai multe maşini mai vechi de zece ani în parcul auto este Bucureşti, cu peste 400.000 de unităţi.
Sursa: Agerpres