Creștere în comerțul cu amănuntul, la începtul anului. Produsele nealimentare au făcut diferența, în condțiile unui regres semnificativ al comerțului cu carburanți pentru autovehicule. Evoluția anuală a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun a crescut nesemnificativ.
Creștere în comerțul cu amănuntul, în primele două luni ale anului în curs, consemnată însă doar pentru seria brută calculată de INS.
În schimb, seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2021, comparativ cu perioada 1 ianuarie -29 februarie 2020, a înregistrat o scădere.
Creștere în comerțul cu amănuntul, în primele două luni. 1,5%, ca serie brută
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în primele două ale anului în curs, faţă de perioada 1 ianuarie – 29 februarie 2020, ca serie brută cu 1,5%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut cu 1,9%, potrivit datelor publicate luni de Institutul Naţional de Statistică – INS.
Astfel, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2021, comparativ cu perioada 1 ianuarie -29 februarie 2020 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,4%).
Scădere a comerțului cu carburanți pentru autovehicule
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 7,5%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2021, comparativ cu perioada 1 ianuarie -29 februarie 2020, a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 1,9% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,2%).
Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 8,4%.
Evoluția în februarie
Conform INS, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2021, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 0,2%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,8%) şi la vânzările de produse nealimentare (+0,2%).
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 5,0%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2021, comparativ cu luna precedentă a crescut pe ansamblu cu 0,6%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+2,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,7%).
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,7%.
Creștere în serie brută
De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2021, comparativ cu luna februarie 2020 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,3%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+7,1%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%).
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 9,1%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2021, comparativ cu luna februarie 2020 a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 1,2%, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-6,9%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,8%).
Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 11,3%.