Creștere semnificativă pentru Omniasig Vienna Insurance Group în 2023
Compania Omniasig Vienna Insurance Group a raportat o creștere substanțială a primelor brute subscrise pentru anul 2023, înregistrând un avans de aproximativ 12% față de anul precedent, conform anunțului făcut marți.
Potrivit comunicatului de presă emis de asigurător, strategiile de adaptare la mediul macroeconomic volatil, precum digitalizarea și diversificarea portofoliului, au contribuit la această performanță.
Astfel, primelor brute subscrise au atins aproximativ 2,4 miliarde de lei în 2023, în timp ce valoarea totală a despăgubirilor plătite a înregistrat, de asemenea, o creștere, ajungând la aproximativ 1,2 miliarde de lei.
Linia Property, care include asigurările de incendiu și calamități naturale, a consemnat una dintre cele mai semnificative creșteri, înregistrând un avans de peste 20% față de anul precedent, cu subscrieri de aproximativ 370 milioane de lei.
În ceea ce privește asigurările de sănătate, acestea au continuat să înregistreze o creștere și în 2023, ajungând la aproximativ 80 de milioane de lei în primelor brute subscrise, reflectând un avans de peste 10%.
Sectorul asigurărilor auto, creștere de aproximativ 10%
Sectorul asigurărilor auto, care include CASCO și RCA, a raportat, de asemenea, o creștere însemnată a primelor brute subscrise, cu aproximativ 10% față de anul anterior, valoarea totală ajungând la aproximativ 1,6 miliarde de lei. Totodată, valoarea despăgubirilor plătite pentru aceste două linii a crescut cu peste 8%, atingând aproximativ un miliard de lei.
Pe linia asigurărilor de Răspundere Civilă Generală, creșterea față de anul 2022 a fost de aproximativ 20%, ajungându-se la subscrieri în valoare de 120 milioane de lei.
De asemenea, asigurările de călătorie au înregistrat o creștere considerabilă, cu un nivel al subscrierilor cu 40% mai mare decât în 2022, iar valoarea despăgubirilor plătite pe această linie a crescut cu aproximativ 55%.
Mihai Tecău, preşedintele Directoratului Omniasig Vienna Insurance Group a declarat că asiguratorul a trecut printr-un proces de re-poziţionare de brand, care vizează noile generații. De asemenea, au fost implementate fluxuri digitale prin care am eficientizat interacţiunea clienţilor şi partenerilor cu Omniasig.
„În 2023, ne-am definit şi mai clar strategia noastră ESG (Environment, Social, Governance), prin care ne manifestăm intenţia de a ne alinia la standardele de sustenabilitate. Am continuat eforturile noastre şi pe partea de educaţie şi educaţie financiară, prin organizarea diferitelor proiecte cu impact asupra comunităţilor defavorizate.
În 2023 ne-am consolidat strategia pentru un business sustenabil, de încredere, care să răspundă nevoilor actuale ale pieţei, angajându-ne şi în anii următori să implementăm măsuri ce vor optimiza aspecte importante ale activităţii noastre”, a declarat Mihai Tecău, preşedinte Directorat Omniasig Vienna Insurance Group.