În iunie 2024, România a avut cea mai mare creștere a vânzărilor cu amănuntul din UE
În iunie 2024, volumul comerţului cu amănuntul a crescut cu 0,1% în Uniunea Europeană (UE) şi a scăzut cu 0,3% în zona euro, comparativ cu iunie 2023. România a avut cel mai semnificativ avans, potrivit datelor Eurostat.
În rândul statelor membre din UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în iunie 2024, comparativ cu iunie 2023, s-a înregistrat în România (+10,2%), Luxemburg (+7,9%) şi Croaţia (+5,4%). La polul opus, cele mai semnificative scăderi au fost în Belgia (-7,3%), Estonia (-4,1%) şi Austria (-3,9%).
În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,5%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,7%, iar cele de combustibili auto au crescut cu 0,5% în iunie 2024, față de iunie 2023.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în iunie 2024, comparativ cu mai 2024, s-a înregistrat în România (+1,8%), Bulgaria (+1,4%) şi Danemarca (+1%). La polul opus, cele mai semnificative scăderi s-au înregistrat în Croaţia (-2,7%), Austria (-2,3%), Letonia (-1,7%)şi Lituania (-1,7%).
În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 1%, cele de produse non-alimentare au rămas stabile, în timp ce vânzările de combustibili auto au crescut cu 0,6% în iunie 2024, față de mai 2024.
În iunie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, a crescut cu 0,9% în România
Conform Institutului Naţional de Statistică (INS), în România, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a crescut cu 0,9% în iunie 2024, comparativ cu mai 2024, datorită avansului înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,7%) şi la vânzările de produse nealimentare (+0,3%).
Totuși, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,8% în iunie 2024, față de mai 2024.
Ca serie ajustată, s-a majorat cu 1,9%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4,4%), vânzările de produse nealimentare (+1,9%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,1%).
În România, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o apreciere de 9,4% în iunie 2024, față de iunie 2023, datorită creşterii consemnate la vânzările de produse nealimentare (+11,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,2%).
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere cu 10%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+13,3%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,7%).