Creșteri de 160% pentru unii retaileri din industria online

Apetitul românilor pentru achiziția de noi produse vestimentare din colecțiile prezentate de magazinele online a urmat un trend crescător și în 2016. Jucătorii din această piață și-au diversificat oferta, iar așteptările pentru 2017 sunt și mai optimiste.

Că business-ul o să aibă un trend crescător o spun atât cei prezenți în piață de mai mulți ani, cum ar fi Fashion Days, cât și cei care abia au împlinit un an în România.

„În 2017, ne așteptăm la o creștere cu 160% a cifrei de afaceri, creștere ce s-a resimțit încă din primele luni ale acestui an când am înregistrat cu 140% mai multe comenzi față de perioada similară din 2016”, menționează Raluca Radu, Country Manager Answear.ro, brand prezent în România de la finalul lui 2015.

Potrivit datelor companiei, anul trecut, valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 360 lei. Produsele preferate de doamne au fost pantofii sport, sandalele, rochiile, topurile, gecile și paltoanele, în timp ce bărbații au optat pentru cămăși, tricouri, jeanși și pantofi sport.

Cele mai multe dintre comenzile înregistrate anul trecut au venit din București, orașe precum Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Brașov urmând în clasament. Brandurile preferate de români în 2016 au fost Tommy Hilfiger, New Balance, Medicine, Adidas Originals, Mango și Nike.

Și Fashion Days a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 136 milioane de lei în România, cu 29% mai mare faţă de anul precedent. Cumulat, veniturile retailerului online, în cele trei ţări în care este prezent, au crescut cu 17% până la 50,15 milioane de euro comparativ cu anul anterior.