Fondatorul Memento Group din care face parte şi brandul Christian Tour, împreună cu un abil antreprenor din domeniu, Lucian Aldescu, omul care a lansat firma de curierat Pegasus și fost CEO la DPD România, pariază pe o creștere considerabilă în domeniul curieratului, coletăriei rapide, lansând Memex – o companie de curierat dedicată transportului de colete mici, până în 5 kg, care se adresează atât clienţilor business, cât şi celor direcţi.
Piaţa de curierat rapid din România se află ȋntr-o continuă expansiune ȋn ultima decadă, alimentată fiind de creşterea accelerată a segmentului e-commerce şi sporirea numărului de afaceri care şi-au mutat mare parte din activităţi ȋn online. Acest avânt fiind accelerat ȋn perioada scursă de la izbucnirea epidemiei de Covid-19, pe fondul modificării comportamentului de shopping al românilor, tot mai mulţi dintre aceştia apelând la magazine online, după cum o indică cele mai recente date statistice.
Drept urmare, companiile de curierat din întreaga lume intentionează să se extindă, pentru a face față cererii în creștere din partea consumatorilor, să-și extindă capacitățile de livrare și să-și modernizeze infrastructura rețelelor.
„Efectele pandemiei de coronavirus se vor resimţi pe termen lung ȋn activitatea din turism, şi asta nu doar ȋn România ci la nivel global”, crede Cristian Pandel, fondatorul Christian Tour și partener în compania de curierat Memex. Tocmai din acest motiv, acesta a ales să consolideze poziţia grupului său de firme cu activităţi preponderent ȋn turism, prin adăugarea de noi linii de business cum sunt retailul online sau curieratul rapid.
Cu o platforma tehnologică inovatoare, ușor de accesat şi utilizat, cu o flotă de mașini electrice în continuă creștere, Memex intră pe segmentul livrărilor de colete mici, propunăndu-și să ofere timpi de livrare la costuri mai mici, cu o amprentă de carbon minimă și flexibilitate în opțiuni de livrare pentru consumatori. Totodată, Memex ȋşi propune să revoluţioneze modul ȋn care se desfăşoară activitatea de curierat ȋn România şi are planuri ȋndrăzneţe care vizează inclusiv livrarea cu drone sau plata cu criptomonede, inspirându-se din modeluri de business de peste ocean.
„Este cât se poate de plauzibil ca în următorii ani să apară flote de „roboți curier” capabile să acopere zone urbane extinse, dar și puncte de livrare greu accesibile, în sate îndepărtate de munte, în Delta Dunării sau în orice loc în care un client poate fi localizat de o aplicație smart prin intermediul unui telefon mobil”, spune Cristian Pandel.
„Memex are avantajul de a porni fără „balastul” pe care îl au companiile consacrate din România: logistica greoaie și costisitoare, rețeaua de distribuție rigidă, flote învechite şi greu de întreținut.”, spune Lucian Aldescu, Managing Partner și CEO Memex.
Roboții și dronele nu sunt singurele care fac parte dintr-o strategie îndrăzneață în industrie, ne asigură cei doi antreprenori. Într-o lume aflată într-o schimbare accelerată, în care tehnologia pare să se fi infiltrat definitiv în viața noastră de zi cu zi, consumatorul este tentat să adopte tot mai rapid soluțiile oferite de noile tehnologii, evident, în special pe cele care îi simplifică viaţa şi îi sporesc confortul. Iată de ce, Memex își propune ca pe noua sa platformă să implementeze cât de curând și plata cu monedele digitale, Bitcoin, într-o primă etapă.
Pe termen mediu, compania estimează o investiţie de 2 milioane de euro ȋn sistemele informatice necesare gestionării şi organizării serviciului de curierat şi în resursa umană, respectiv rețeaua de distribuție. Ȋn ceea ce priveşte dezvoltarea capacității logistice şi extinderea reţelei, este planificată deschiderea a circa 600 noi puncte de colectare şi livrare ȋn ȋntreaga ţară, până la finele anului 2021.
“Infrastructura solidă a Memento Group, construită ȋn peste 20 ani de activitate şi reprezentată prin cea mai mare reţea de agenţii de turism din România, care numără peste 1.000 de locaţii, ne oferă contextul perfect pentru dezvoltarea celei mai extinse reţele de puncte fixe pentru serviciul de curierat Memex.”, declară Lucian Aldescu.
Despre Memento Group
Cu o cifră de afaceri globală de aproape 195 milioane euro ȋn 2019, Memento Group, are sediul central în Amsterdam și operațiuni în România, Grecia, Turcia, Spania, Republica Moldova şi SUA. Grupul reunește companii cu activități ȋn domeniul turismului – turoperatori, OTA, servicii de transport, tehnologie specifică turismului, dar și un broker de asigurări, o linie de business in real estate şi o alta ȋn retail online şi offline. Totodată, ȋncepând cu anul 2019, Memento Group este partenerul oficial ȋn România al TUI Group, cel mai mare grup turistic din lume, dezvoltând rețeaua de agenţii TUI TravelCenter.