Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță deschiderea unui nou tronson pe Autostrada de Centură a Capitalei. Începând de miercuri, șoferii care traversează Sudul Ilfovului vor putea ajunge direct la litoralul românesc pe autostradă.
Cristian Pistol, șeful CNAIR, a anunțat că ultimii 10 km din Lotul A0 Sud vor fi deschiși pentru trafic
Astfel, se va putea circula pe 33,23 km din cei 51 de km ai semi-inelului sudic al A0, iar conexiunea cu A2 (Autostrada Soarelui) va fi completă. Sudul Ilfovului va avea acces direct pe autostradă către litoralul românesc începând de mâine.
„Maine, 31 iulie 2024, ora 18.00 deschidem circulația pe ultimii 10 km ai lotului 1 al A0Sud (Autostrada de Centură a Capitalei)! Se va circula astfel pe 33,23 km din cei 51 de km a semi – inelului sudic al A0 și va fi asigurată conexiunea cu A2 (Autostrada Soarelui). Sudul Ilfovului va avea de mâine acces direct pe autostradă la litoralul românesc!”, a declarat Cristian Pistol.
Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu au inaugurat oficial duminică segmentul de 10 kilometri
Șoferii din Capitală și Ilfov vor beneficia de deschiderea acestui nou tronson, facilitând astfel circulația.
Acest lucru înseamnă că aproape două treimi din inelul sudic al autostrăzii sunt finalizate, iar din inelul nordic sunt completate peste 20 de km.
În curând, locuitorii din zona limitrofă Bucureștiului și cartierele periferice vor putea ajunge direct pe autostradă până la Constanța.
„O să se dea în circulaţie din A0, inelul sudic, încă 10 km. Asta înseamnă că din inelul sudic aproape două treimi este finalizat din A0, peste 20 de km, mi se pare, din inelul nordic. De fapt, în acest moment, toată zona limitrofă Bucureştiului şi cartierele periferice vor merge pe autostradă direct până la Constanţa din zilele următoare”, a afirmat Marcel Ciolacu.
Varianta finală a traseului pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres a fost aprobată
Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că varianta finală a traseului pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres a fost aprobată în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în faza Analizei Multicriteriale 2.
”A fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR varianta finală de traseu pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres, în faza Analizei Multicriteriale 2.
La alegerea alternativei de traseu, s-a ţinut cont de realizarea conexiunii drumurilor la reţeaua de infrastructură existentă, dar şi de conexiunea cu infrastructura de transport în curs de dezvoltare – Autostrada Bucuresti A0 şi Centura Bucureşti”, anunţă Irinel Ionel Scrioşteanu.
Irinel Ionel Scrioșteanu a precizat că traseul Drumul Radial 9 – Sud Expres va include: Drumul Bercenarului și Bulevardul Metalurgiei în Sectorul 4, traversări peste CF și DNCB, un nod de interconectare între DR9, DNCB și A0, traversarea A0, legătura cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) și intersecția cu DJ401 Vidra.
Proiectul solicită: 4 benzi de circulație (câte 2 pe sens), 2 zone de acostament, 4 zone de siguranță echipate cu parapeți, piste pentru biciclete și trotuare pentru pietoni.
Drumul Radial 9 – Sud Expres, cu o lungime de 14 km, va conecta localitatea Vidra cu Autostrada A0, DNCB și Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.