Într-un mesaj ferm și fără echivoc, Cristian Popescu Piedone, șeful ANPC, transmite un avertisment clar comercianților care încalcă legea. Controalele recente au scos la iveală nereguli grave, iar sancțiunile aplicate au fost pe măsură. Într-o singură lună, inspectorii ANPC au efectuat aproape 8.000 de verificări, rezultând amenzi de aproximativ 8 milioane de euro. Piedone subliniază că nu va tolera abaterile și că, atât pe litoral, cât și în restul țării, operatorii economici trebuie să respecte regulile.

Cristian Popescu Piedone, amenzi uriașe și controale riguroase

Cristian Popescu Piedone a transmis un mesaj ferm pe Facebook, adresat comercianților care nu respectă regulile. În doar o lună, șeful ANPC a coordonat aproape 8.000 de inspecții, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare de aproximativ 8 milioane de euro.

Piedone a subliniat că nu va ezita să sancționeze dur pe cei care pun în pericol sănătatea consumatorilor.

„Cam deranjez… Observ, simt, aud! C’est la vie, vorba aia! Nu-i bai! Este bai doar dacă ignor reclamațiile consumatorului român! Și… bai MARE dacă nu aplic legea acolo unde legea este călcată în picioare pentru parale nemeritate!” a declarat Piedone în postarea sa.

Neregulile din comerț, un pericol real pentru sănătate

Șeful ANPC a atras atenția asupra unor probleme grave descoperite în timpul controalelor. Produsele expirate, uleiul ars refolosit și mâncarea alterată reprezintă adevărate pericole pentru consumatori.

Acesta a subliniat că, în mandatul său, doar cei care respectă regulile vor putea continua să activeze pe piață.

„Oameni buni, mâncarea stricată vândută ca hrană curată este OTRAVĂ!
Uleiul ars folosit pentru diverse alimente… TOT OTRAVĂ ESTE!

Am făcut pușcărie NEVINOVAT pentru antreprenori hulpavi după parale nemeritate! Să ignor nereguli care pot ucide, ori care pot băga alt nevinovat în pușcărie? Exclus!

În mandatul meu, dacă îți bați joc de consumator… treci pe bară! Rămân în piață DOAR cei care respectă consumatorul și propria meserie!” a precizat Cristian Popescu Piedone.

El a transmis un mesaj clar tuturor celor care activează în domeniul HoReCa: respectarea regulilor este obligatorie. Restaurantele, barurile, hotelurile și pensiunile care încalcă normele vor fi sancționate drastic.

„Bar, restaurant, cantină, club, pensiune, hostel, hotel… respectă-ți clienții! Altfel, tragi obloanele până când înțelegi legea consumatorului, legea afacerilor, legea respectului! Și până când îți vei respecta colegii sinceri din HORECA! Acei colegi care muncesc pe brânci ca să reziste în această breaslă foarte, foarte importantă pentru o societate curată!
Altfel, domnilor și doamnelor antreprenori și responsabili… sunați-vă toate pilele și relațiile! Nu mă sperie niciuna!
Câtă vreme sunt în mandat, îmi fac datoria față de cetățean! Că asta îmi este filosofia!” a avertizat acesta.

Litoralul, în vizorul ANPC: „Venim curând să te salutăm!”

Piedone a anunțat că urmează un val de controale pe litoral, în contextul începerii sezonului estival. El le-a cerut operatorilor economici să respecte consumatorii și să nu profite de turiști.

„PS: Litoral, atenție!
Litoral… TE ROG să fii corect cu cetățenii care vor ajunge, curând, să te salute, să te iubească, să te bucure cum știu și mai ales… să-ți plătească pentru tot ceea ce le oferi!
Litoral… fii bun și drept!
Litoral… nu fii hapsân!
Litoral… fii prieten cu elevul și cu studentul, cu îndrăgostiții și cu familiștii! Fără ei ai fi doar nisip răvășit de vânt și… spălat de apă!
Litoral… respectă consumatorul!” a transmis șeful ANPC.

El a subliniat că atât studenții, cât și familiile care își petrec concediile la mare trebuie tratați cu respect, iar normele trebuie respectate strict.

„Împreună cu ai mei comisari, venim curând să te salutăm așa cum știm și să te admirăm așa cum ești! Salutări, consumatorule! Suntem umbre, ochi și urechi, n-avea grijă!” a încheiat Cristian Popescu Piedone.

Amenzi și măsuri drastice după ultimele controale

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a efectuat, pe 13 martie 2025, un control la punctul de lucru al MAGNIFIC ONLINE SRL, situat în Palatul Parlamentului. Verificările au scos la iveală multiple nereguli care pun în pericol siguranța alimentară.

Principalele abateri constatate:

1. Probleme la depozitarea produselor alimentare

  • Produse congelate care nu respectau lanțul termic.
  • Alimente expirate, inclusiv pastramă și carne de pui.
  • Preparate culinare fără etichete clare privind valabilitatea.
  • Deficiențe ale spațiilor frigorifice
  • Temperaturile măsurate în frigidere erau peste limitele legale
  • Produse refrigerate depozitate la temperatura camerei.

2. Probleme de igienă și întreținere

  • Prezența gândacilor în zona de scurgere.
  • Hota și sistemul de ventilație pline de grăsime arsă.
  • Congelatoare neigienizate, cu acumulări de gheață și murdărie.
  • Echipamente uzate și inadecvate
  • Tăvi de coacere arse și ustensile uzate.

3. Deficiențe structurale

  • Faianță deteriorată, scurgeri descoperite, rugină pe uși.
  • Abateri privind comercializarea produselor
  • Lipsa meniului, nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor.

4. Lipsa documentației obligatorii

  • Nicio autorizație sau certificat sanitar-veterinar prezentat.

Măsuri aplicate:

  • Amenzi de 72.000 lei pentru încălcarea normelor de siguranță.
  • Suspendarea activității până la șase luni.
  • Retragerea a 286 kg de produse alimentare în valoare de 15.070 lei.

Cristian Popescu Piedone continuă să fie necruțător cu cei care încalcă regulile și își bate joc de consumatori. Comercianții sunt avertizați că toleranța față de nereguli a luat sfârșit.