Compania Orange, liderul pieţei telecom, a vândut în luna martie a acestui an mai multe smartphone-uri decât în primele trei luni ale anului trecut, iar până la finele anului proporţia între telefoanele inteligente şi cele clasice va fi 50-50%, a declarat, pentru Capital, Cristina Pateşan, Product Division Manager Orange.
Jean-Francois Fallacher, CEO-ul Orange, declara într-un interviu pentru Capital că ar dori ca fiecare român să aibă un smartphone. “Suntem din ce în ce mai aproape de acest obiectiv”, spune Cristina Pateşan, Product Division Manager Orange România. “În luna martie a acestui an am vândut mai multe telefoane inteligente decât în primele trei luni ale anului trecut. Creşterea este uimitoare. Smartphone-urile reprezintă în prezent o treime din vânzările noastre lunare şi estimăm că până la finele anului acestea vor reprezenta 50% din vânzările totale de telefoane mobile, adaugă Pateşan.
Cel mai ieftin smartphone care poate fi cumpărat de la Orange la liber costă 85 euro (TVA Inclus), iar potrivit oficialului Orange cea mai mare creştere a vânzărilor se înregistrează pe smartphone-urile sub brand propriu.
“Avem două smartphone-uri sub brand propriu pe care la promovăm, în prezent şi care au vânzări foarte bune. Este vorba de Orange Nivo şi San Remo. Acestea oferă un raport foarte bun calitate-preţ”, spune Pateşan.
De ce sunt telefoanele codate la Orange
La Orange toate telefoanele sunt codate. De ce? “Telefoanele vin codate pentru că sunt legate de o oferta specială şi de anumite abonamente”, potrivit oficialului Orange. “Decodarea lor se poate face gratuit dacă telefonul este cumpărat la preţ standard sau cu un cost minim care practic acoperă costul logistic după terminarea perioadei contractuale. Acestea sunt condiţiile prevăzute de lege. Legea prevede posibilitatea codării şi decodării lor în anumite condiţii şi practic suntem aliniaţi cu cerinţele de pe piaţă. Decodarea este gratuită la cerere dacă telefonul este cumpărat la preţ standard şi este în jur de 54 de lei după terminarea perioadei contractuale”, explică Pateşan.
Operatorul oferă utilizatorilor şi posibilitatea de a-şi asigura telefonul, iar cei care o fac sunt de obicei clienţii care îşi achiziţionează terminale scumpe.
“Serviciul de asigurare a fost relansat într-o formă îmbunătăţită. Am adaptat preţul asigurării tipului de dispozitiv cu care este cumpărat, respectiv există asigurări de 2 euro, 3 euro sau 5 euro pentru telefoane sub 150 de euro, între 150 euro, 300 euro şi peste 300”, potrivit oficialului Orange.
Cei care vor să să înlocuiască telefonul vechi cu unul nou sau să îl recicleze, fie că sunt sau nu clienţi Orange, pot aduce orice fel de telefoane funcţionale în Orange shops, unde pot primi vouchere cu valoare cuprinsă între 10 si 400 de euro, în funcţie de valoarea estimată a telefonului. “Avem un partener care colectează telefoanele şi le reciclează într-un mod responsabil pentru mediu. Acele telefoane pentru care poţi obtine mai mult de 10 euro, pe care le evaluăm la o anumită sumă, intră într-un proces de recondiţionare prin partenerul respectiv” spune Pateşan.
În ceea ce priveşte tabletele, Pateşan consideră că acestea se vor dezvolta puternic şi tabletele vor reprezenta un segment extrem de important în portofoliul operatorului.Compania deţine în prezent exclusivitate pe iPad Mini şi iPad generaţia a patra.
70 de milioane de apeluri HD Voice
Un serviciu pe care Orange îl promovează şi pe care doar unul dintre concurenţi îl mai oferă este HD Voice. Compania a înregistrat peste 70 de milioane de apeluri de la lansarea serviciului, care a avut loc în urmă cu doi ani. În luna aprilie a anului trecut au fost efectuate de 7 ori mai mai multe apeluri, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
“HD Voice este un serviciu care aduce cu siguranţă o îmbunătăţire a calităţi apelurilor. Mai mult de jumătate din telefoanele pe care le vindem vin cu HD Voice. Practic clientul nu trebuie să facă nimic, dacă telefonul are respectiva specificaţie, iar clientul se află în aria de specificaţie 3G, automat el va plasa un apel HD Voice dacă vorbeşte cu o persoană care are telefon compatibil”, afirmă Pateşan.
Studiu HD Voice efectuat în anul 2012 în rândul clienţilor Orange
– 82% dintre clienţii care au făcut parte din studiu se declară satisfacuţi şi foarte satisfăcuţi de calitatea HD Voice a apelurilor;
– 9 din 10 sunt de acord ca HD Voice oferă o calitate mult mai clară apelului
– 8 din 10 sunt de acord ca zgomotul de fundal este semnificativ redus comparativ cu un apel standard.
Cine e Cristina Pateşan?
Cristina a obţinut licenţa la Facultatea de Ştiinţe Politice din cadrul Universităţii Bucureşti, iar cariera şi-a început-o în anul 2000 la Orange, companie în cadrul căreia ocupă în prezent funcţia de Product Division Manager. Cristina are expertiza în dezvoltarea strategiei de marketing atât pentru produse, cât şi pentru servicii mobile. Pe parcursul carierei şi-a petrecut 9 ani în diferite divizii ale departamentului de marketing. Printre proiectele pe care le gestionează în prezent se numără: definirea portfoliului şi a ofertelor Orange pentru telefoane, tablete şi modem-uri, produsele şi serviciile Orange Care (asigurare, buy-back, Orange Expert, etc.).