Criza globală a atins şi industria IT&C, consumatorii gândindu-se de două ori dacă este nevoie să-şi schimbe telefonul mobil. Astfel, vânzările de mobile au scăzut la nivel global cu 13%, pentru primul trimestru al anului. Concret, în perioada analizată s-au înregistrat 245 milioane de achiziţii.
Potrivit unui studiu realizat de Strategy Analytics, primii cinci producători de telefoane mobile au înregistrări vânzări mai mici. O situaţia similară nu a mai fost din al treilea trimestru al anului 2001.
Ocupantul primului loc, Nokia, a înregistrat o scădere de 19%, până la 115,5 milioane unităţi vândute. Motorola a raportat cifră de afaceri de 5,4 miliarde dolari, adică cu 28% mai puţin decât în perioada similară a anului trecut. În continuare, clasamentul arată în felul următor:
Samsung: -1% (46,3 milioane unităţi vândute)
LG: -7% (24,4 milioane unităţi vândute)
Sony Ericsson: -35% (14,5 milioane unităţi vândute)
Apple, care produce modelul iPhone, a fost singurul mare producător care a marcat o creştere, vânzând 3,8 milioane de unităţi, prin comparaţie cu 1,7 milioane câte a vândut în perioada similară a anului trecut.
Potrivit studiului, scăderile au fost mai mari în ţările dezvoltate, care până mai ieri erau motorul industriei. Odată cu venirea crizei, clienţii nu se mai gândesc să fie la curent cu ultimele aplicaţii şi funcţiuni ale terminalului (sau terminalelor) pe care le utilizează, deoarece au redus drastic cheltuielile.