Criza a afectat, rând pe rând, toate sectoarele luxului şi a ajuns şi la cazinourile premium, unde oamenii cu dare de mână scot aproape seară de seară câteva sute de euro din buzunare. Astfel, operatorul elen de cazinouri Queenco Leisure a anunţat că veniturile nete ale Casino Palace din Bucureşti, aflat în proprietatea companiei, au scăzut în primele şase luni ale acestui an la 9,5 mil. euro, faţă de 12,2 mil. euro, cât erau în perioada similară din 2008. Însă, pentru
Criza a afectat, rând pe rând, toate sectoarele luxului şi a ajuns şi la cazinourile premium, unde oamenii cu dare de mână scot aproape seară de seară câteva sute de euro din buzunare.
Astfel, operatorul elen de cazinouri Queenco Leisure a anunţat că veniturile nete ale Casino Palace din Bucureşti, aflat în proprietatea companiei, au scăzut în primele şase luni ale acestui an la 9,5 mil. euro, faţă de 12,2 mil. euro, cât erau în perioada similară din 2008.
Însă, pentru Casino Palace, aceasta nu a fost singura scădere cu care s-a confruntat. Potrivit Olguţei Ganciu, Preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei, cheltuielile clienţilor pentru fiecare vizită au scăzut cu 21% faţă de prima jumătate a anului trecut. Astfel, dacă în 2008 un jucător lăsa în Casino Palace în medie 227 de euro la fiecare vizită, în acest an suma a scăzut la 179 de euro.
„Este un fenomen normal. Oamenii care vin aici sunt afectaţi de criză. Şi afacerile dintr-un cazino sunt corelate cu toate evenimentele economice chiar dacă este vorba de o afacere de entertainment”, spune Olguţa Ganciu.
Cu toate că valoarea cheltuielilor a scăzut clienţii au venit în acelaşi număr ca şi în 2008 la Casino Palace. „În primele şase luni din acest an am avut 55.000 de vizitatori”, a mai adăugat Olguţa Ganciu.
Cum arată clientul Casino Palace?
Cazinoul situat în Casa Vernescu nu este unul de tip Las Vegas, ci este un cazino destinat localnicilor.
Astfel, potrivit lui Andrei Frimescu, Marketing Manager-ul companiei, 80% dintre clienţi locuiesc în Capitală sau în România. „65% dintre aceştia sunt cu siguranţă români, restul fiind rezidenţi, oameni de afaceri străni care au familii şi afaceri aici”, spune Firmescu. Restul de 20% dintre clienţii cazinoului sunt de cele mai multe ori turişti de business.
În ceea ce priveşte cultura clienţilor Casino Palace, Firmescu afiră că aceştia sunt oameni care ştiu ce înseamnă un cazino, ştiu să joace şi când să parieze sau când să se oprească.
Majoritatea vizitatorilor sunt din segmentul de vârstă 45 – 50 de ani. „Sunt oameni de afaceri aflaţi în apogeu atât în ceea ce priveşte cariera cât şi veniturile. Aceştia ştiu exact ce vor, ştiu ce servicii le putem oferii şi au standarde foarte ridicate”, a subliniat reprezentantul cazinoului.
Pe lângă aceştia mai există alte două categorii, şi ele foarte bine reprezentate. Una este cea a tinerilor care nu au responsabilităţi financiare sau familiale, au peste 18 ani şi aleg de cele mai multe ori jocuri asemânătoare celor de pe calculator.
Cea de-a treia categorie este a clienţilor de vârsta a treia, care nu au ocupaţie dar au veituri peste medie şi vin la cazino pentru că au suficient timp liber şi simt nevoia de relaxare şi de socializare.
Când vine vorba de stăinii care trec pragul Casino Palace, Firmescu spune scurt că cei mai mulţi sunt israelieni. „Mai vin şi foarte mulţi asiatici, care sunt recunoscuţi pentru pasiunea pentru jocuri, dar şi greci sau italieni. Şi britanicii sunt renumiţi pentru înclinaţia lor spre jocurile de noroc, dar aceştia sunt prea puţini în România”, spune directorul de marketing al cazinoului.
Potrivit Olguţei Ganciu, numărul vizitatorilor străini în Casino Palace ar putea creşte dacă se va investi mai mult în turismul din Capitală. „Ne-am dori ca în Bucureşti să vină mai mulţi turişti. Cu siguranţă aceştia ar trece şi prin cazinoul nostru care este avantajat de locaţia – monument istoric”, a spuns oficialul companiei.
500 de euro, cel mai scump joc
Potrivit lui Andrei Firmescu, cel mai scump pariu poate fi pus la un joc la ruletă. „Aici cea mai mare sumă cu care se intră în joc este 300 de euro, dar poate ajunge şi la 500 de euro pentru clienţii foarte puternici”, spune Firmescu.
În acelaşi timp însă, cel mai ieftin pariu este de 50 de bani, asta în cazul slot machines.
Iarna, rai pe piaţa cazinourilor
Afacerile cazinourile pot fi şi ele catalogate drept unele sezoniere. Iar vara este perioada cea mai nefastă. Potrivit Olguţei Ganciu, din octombrie până în aprilie afacerile merg mult mai bine, aceasta fiind perioada favorită a clienţilor.
De asemenea, când vine vorba de zilele săptămânii, vinerea şi sâmbăta se „înghesuie” cei mai mulţi iubitori de jocuri de noroc la uşile Casino Palace.
În medie, în fiecare zi, pragul cazinoului este trecut de 300 de clienţi, 20 dintre aceştia fiind pentru prima dată în această locaţie.” Astfel, la începutul săptămânii avem circa 250-270 de intrări, iar în weekend aproximativ 450 de intrări pe zi”, a declarat Frimescu.
Majorarea taxelor face „curat” pe piaţă
Decizia Ministerul Finanţelor de a majora taxele pentru jocuri de noroc de aproape 5 ori şi impunerea unor reguli foarte stricte vor face „ordine” pe piaţa locală, a spus Olguţa Ganciu.
„Această lege va omorî concurenţa neloială iar acest lucru ne satisface”, a spus oficialul Casino Palace. Aceasta a mai declarat că majorarea taxelor şi condiţiile dure impuse vor desfiinţa locaţiile de cartier, care anul trecut erau în număr de 700, doar în Bucureşti.
„Clienţii nu se vor mai lovi de acele locaţii cu echipamente second-hand şi nu vor mai intra în săli de joc care îşi pun nume de cazino”, spune Ganciu. În plus, acest lucru va aduce o creştere a vizitatorilor Casino Palace.