Cererea pentru chipsuri de cartofi în Japonia a explodat săptămâna aceasta, iar produsele oferite online au preţuri de şase ori mai mari decât în comerţ, după ce producătorii au oprit vânzarea unora din cele mai populare mărci de chipsuri de cartofi, informează Bloomberg.
Firma Calbee Inc. a anunţat luni că va suspenda temporar vânzarea a 15 mărci de chipsuri de cartofi din cauza unei recolte proaste în Hokkaido, o importantă regiune pentru producţia de cartofi. Insula din nordul Japoniei a fost lovită de un număr record de taifunuri anul trecut. Calbee, companie care are o valoare de piaţă de 507,9 miliarde de yeni şi la care gigantul american PepsiCo Inc. deţine o cincime din acţiune, controlează 73% din piaţa chipsurilor de cartofi din Japonia.
"Facem tot ce putem pentru a relua vânzările", a declarat purtătorul de cuvânt de la Calbee, Rie Makuuchi. Aceasta a precizat că firma va lua în considerare creşterea importurilor de cartofi din SUA şi de asemenea va cere fermierilor din insual Kyushu din sudul Japoniei să recolteze cartofii mai devreme în acest an.
Un alt producător japonez Koike-ya Inc. a oprit şi el vânzare a nouă mărci de chipsuri. Compania se bazează numai pe cartofi produşi în Japonia şi de acea nu se va baza pe importuri, a declarat purtătorul de cuvânt Kazuya Obata. Nici Koike-ya şi nici Calbee nu sunt siguri când vor putea relua vânzările.
În aceste condiţii la licitaţiile organizate vineri pe site-ul Yahoo Japan Corp. o pungă de chipsuri Calbee au aromă de pizza se vindea pentru 1.250 de yeni (12 dolari), în condiţiile în care în mod normal în comerţ o pungă costă mai puţin de 200 de yeni. În plus, pe Twitter circulă poze cu rafturi goale la supermarketuri.
Nu este pentru prima dată când Japonia se confruntă cu un deficit în aprovizionarea cu produse alimentare, scăderea numărului de ferme de vaci şi lipsa importurilor din cauza tarafurile ridicate producând în trecut deficienţe în aprovizionarea cu unt, care au beneficiat de o amplă acoperire în mass media. Agerpres