Probleme pentru clienţii Lidl din Germania care vor încerca să cumpere cantităţi mai mari din acest produs extrem de popular.
Magazinele Lidl din Germania nu mai vând decât cel mult 3 cutii de ouă/persoană
Lanţul de magazine a început să raţionalizeze ouăle. Astfel, confruntându-se cu o lipsă iminentă a acestui produs de bază, Lidl a decis să permită cumpărarea a cel mult trei cutii de ouă de persoană, relatează ziarulromanesc.at, care subliniază că Austria nu a fost deocamdată afectată de această măsură.
„Ouăle sunt limitate la trei cutii per client pentru a se asigura că toată lumea are suficient”, este mesajul cu care sunt întâmpinaţi clienţii Lidl în magazinele din Germania.
În schimb, măsuri similare au fost luate şi de alte lanţuri de magazine. Tot în Germania, magazinele Aldi au şi ele probleme cu disponibilitatea ouălor.
Probleme mari cu disponibilitatea ouălor şi în Marea Britanie
Deficitul de ouă a fost reclamat şi de presa din Marea Britanie. Lanțul de pub-uri Wetherspoon a avertizat clienții că „problemele temporare cu livrările de ouă” ar putea însemna o schimbare a meniului de mic dejun în unele pub-uri, anunţă o publicaţie din Manchester.
Britanicii nemulţumiţi au umplut reţelele de socializare cu imagini cu rafturile goale din magazine, acolo unde ar fi trebuit să fie vândute ouăle.
„Din cauza verii fierbinți, în prezent avem o disponibilitate scăzută în gama noastră de ouă”, se arată într-un mesaj dintr-un magazin Tesco, postat de un client pe contul său de socializare.
„Ne cerem scuze pentru orice inconvenient. În prezent, întâmpinăm probleme de aprovizionare în gama noastră de ouă proaspete”, au fost întâmpinaţi şi clienţii britanici ai magazinelor Sainsbury’s.
Problemele legate de disponibilitatea ouălor au două cauze: creșterea prețurilor și epidemia de gripă aviară, relatează presa din Marea Britanie.
Mulţi fermieri şi-au redus sau chiar au oprit producţia
Fermierii sunt constrânși de prețurile hranei pentru pui, care au crescut semnificativ din cauza războiului din Ucraina și de costurile vertiginoase ale energie, au explicat reprezentanţii Asociației Britanice a Producătorilor de Ouă (BFREPA) pentru jurnaliştii de la BBC.
„Hrănirea găinilor este acum cu cel puțin 50% mai scumpă decât era înainte. Iar prețurile la energie au crescut vertiginos. Cheltuielile cu combustibilul au crescut cu 30%, iar forța de muncă și ambalarea costă, de asemenea, mai mult”, a precizat asociaţia de profil.
33% dintre fermierii care au participat la un sondaj afirmă că și-au redus sau au oprit deja producția de ouă. Sondajul a fost realizat în rândul a 163 de fermieri afiliați la BFREPA.