Din cauza crizei de semiconductori, producția de la Uzina Automobile Dacia din Mioveni va fi oprită timp de două zile, în intervalul 27-28 septembrie.
Criza de semiconductori lovește Dacia! Fabrica de la Mioveni și-a oprit producția
Amintim că, până în momentul de față, producția a fost oprită timp de 33 de zile în acest an.
„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi întreruptă în 27 şi 28 septembrie”, a transmis Direcţia Comunicare Dacia.
Aproximativ 15.000 de persoane lucrează în Uzina de Vehicule din Mioveni
Trebuie menționat că în Uzina de Vehicule din Mioveni lucrează aproximativ 15.000 de persoane. Totodată, toţi marii producători auto au fost nevoiţi să oprească producţia în acest an, din cauza crizei de semiconductori.
Dacia a mai oprit temporar producţia şi la începutul lunii septembrie, timp de cinci zile, precum şi în lunile februarie, martie, aprilie şi iunie.
Schimbare istorică pentru Dacia
Reprezentanții Grupului Renault au anunțat că Dacia urmează să se electrifice în totalitate. Potrivit acestora, procesul va începe din 2035, respectând, totodată, tendințele mondiale. Așadar, din 2035 mașinile produse la Mioveni nu vor mai avea motoare pe benzină, motorină și GPL, notează zf.ro.
Denis Le Vot, vicepreşedinte executiv în cadrul Grupului Renault, CEO pentru Dacia şi Lada, a declarat că tehnologia există deja, trebuie doar să fie implementată.
„Maşinile vor deveni din ce în ce mai scumpe din cauza noilor reglementări, iar următorul pas va fi trecerea la Euro 7. Când preţul creşte atât de mult, oamenii se gândesc de două ori înainte de a plăti peste 20.000 de euro pentru un automobil, mai ales când te uiţi ce cumpărai cu aceşti bani în urmă cu cinci ani”, a explicat acesta.
Vicepreședintele a mai precizat că decalajul tehnologic dintre modelele produse de Renault și Dacia s-a redus la 4 ani.
„În 2035 toate modelele Dacia vor fi electrice, este un pas pe care îl vom face şi vom electrifica şi uzina de la Mioveni. Dacia nu este front-runner acum pe electric, dar mizează momentan pe motorizările pe GPL. Nu trebuie să uităm că la Mioveni noi producem acum cele mai mari maşini şi putem spune că vom avea acele joburi în România şi peste 100 de ani”, a mai spus vicepreşedinte executiv în cadrul Grupului Renault.
Sursă foto: Dreamstime