Românii consumă tot mai mult iaurt, în consecință și cifra de afaceri a principalului competitor de pe această piață, compania Danone, a înregistrat o creștere de 5,7% anul trecut, depășind jumătate de miliard de lei.
”Cifra de afaceri a crescut în 2011 cu 5,7% față de anul anterior, depășind 500 milioane lei. Și sumele plătite drept taxe la stat s-au majorat cu 12%, ajungând la 91,5 milioane lei”, a spus Dieter Schulz, director general Danone pentru Europa Centrală și de Sud.
El a precizat că Danone deține o cotă de piață valorică de 55% pe segmentul de lactate proaspete, piață estimată la 266 milioane lei (dacă este inclusă și smântâna).
”Compania a procesat anul trecut 65 milioane litri lapte provenit de la fermele din România. Avem parteneriate cu 57 de ferme. În fiecare zi, vindem 1,5 milioane de produse. Poate părea mult, dar este puțin raportat la populația României, așa că un român consumă un iaurt la două săptămâni”, a mai arătat Schulz.
Potrivit datelor oferite de acesta, fiecare român consumă 5 kilograme de iaurt, în timp ce consumul în Bulgaria este de 19 kilograme/persoană, în Polonia de 13 kilograme, în Ungaria de 11 kilograme, iar în Franța de 35 kilograme.