Criza economică a fost un subiect atât de intens dezbătut anul trecut, încât până şi spoturile publicitare o au drept subiect pentru produsele sau serviciile promovate.
Astfel, fie că a fost vorba de promovare de servicii de asigurare sau de băuturi alcoolice, criza a fost un pretext de care agenţiile de publicitate s-au agăţat pentru a convinge potenţialii clienţi, dat fiind faptul că tot ceea ce ţine de criză stârneşte în mod automat interes.
„Shave The Traders and Save the World” este un spot care parodiază clipul „Save The Traders”, un alt spot apărut în urma crizei.
La o primă vedere, există vreo legătură între indicele Dow Jones Industrial Average şi articolele de îmbrăcăminte sport produse de Puma? Cu siguranţă nu! „The Puma Index” este un însă o campanie care s-a folosit de fenomenul căderii de anul trecut a pieţelor financiare pentru a-şi promova produsele. Campania „The Puma Index” cuprinde mai multe spoturi, în funcţie de indicele bursier la care se face referire: DAX, Dow Jones sau ASX.
O parodie la celebrele adunări de alcoolici anonimi este modul de promovare a unui model Volkswagen, campania purtând titlul „Traders Anonymous”, care, de asemenea, cuprinde mai multe spoturi, ce prezintă întâlniri ale unor traderi care îşi fac confesiuni privind tranzacţiile aberante pe care le-au realizat şi pentru care regretă.
O reclamă la Strongbow pune la zid bancherii care sunt excluşi din rândurile unei armate de „soldaţi”, de către liderul care îşi dă seama brusc de faptul că bancherii sunt o categorie profesională care merită dispreţ.