Numarul concertelor din Romania va creste in acest an cu 25%, in ciuda crizei financiare care ameninta din ce in ce mai mult, a declarat George Weiner, CEO Bilet.ro.Cu toate acestea, se va observa o crestere mai usoara, comparativ cu anul 2008, a pietei de bilete pentru concerte, piata care se va situa in jurul valorii de 10-15 milioane de euro.
„In termeni de crestere a numarului de evenimente, piata locala va fi marcata de o crestere mai usoara in 2009, comparativ cu 2008, si putem intrevedea si o usoara scadere a numarului de spectatori dat fiind faptul ca vor putea sa opteze pentru forme mai ieftine de divertisment cum ar fi cinema”, a spus CEO-ul Bilet.ro.
In acelasi timp Andrei Tuturuga, manager TicketPoint, este de parere ca piata de profil din Romania va creste in ciuda crizei economice. „Entertainment-ul din Romania este pe o panta ascendenta si va creste de la an la an pentru inca cel putin 5 ani”, spune acesta.
TicketPoint, parte a grupului RTC, a vandut in 2008 bilete la peste 200 de evenimente, cele mai profitabile fiind concertele Metallica si Iron Maiden, la care s-au vandut un numar de 30.000 bilete, si respectiv 25.000 de bilete.
In acelasi timp, Bilet.ro a vandut un numar de 220.000 bilete in 2008 iar pentru 2009 estimeaza ca numarul lor va creste pana la aproximativ 300.000.
Pentru prima jumatate a anului in curs, TicketPoint a anuntat deja cateva mari evenimente, care vor aduce venituri insemnate. „Deocamdata avem anuntate urmatoarele evenimente mari: James Blunt, Vonda Shepard, Depeche Mode, B’est Fest si B’est Fest Aftershock. Pentru cele amintite preconizam un numar de 100.000 bilete vandute”, a declarat Andrei Tuturuga.
Atat Bilet. ro cat si TicketPoint pun un accent deosebit pe vanzarile online. Astfel, TicketPoint vinde 30% dintre bilete pe site, in timp ce restul sunt puse la vanzare in centrele aflate in 50% din magazinele Diverta. Si Bilet.ro vinde 15% dintre bilete in online.
In ceea ce priveste strategia pentru anul in curs, cei doi jucatori de pe piata de bilete pentru concerte vizeaza investitii majore in vederea cresterii business-ului. Astfel, Bilet.ro are in plan cresterea numarului punctelor de vanzare in marile orase precum Constanta, Timisoara, Iasi, Cluj cat si deschiderea de noi puncte de vanzare in orasele unde nu se regasesc.