Cele mai populare reclame TV din România sunt, în prezent, cele în care apar personaje publice. Specialiştii în publicitate explică pentru capital.ro faptul că situaţia nu e câtuşi de puţin întâmplătoare: criza îi face pe advertiseri să îşi asume cât mai puţine riscuri atunci când vine vorba de a promova noi concepte de comunicare, iar VIP-urile sunt considerate mai mult decât oricând o garanţie, o „plasă de siguranţă”.
Agenţia de publicitate McCann Erickson este responsabilă pentru cele mai populare reclame care sunt difuzate, în ultima vreme, pe micul ecran. După ce i-a făcut pe Smiley, Cerebel, Alex şi Moga să-şi dea palme sau să cânte pe masă şi le-a făcut cunoştiinţă „Mondenilor” cu Leonard Doroftei, Ramona Bădescu şi Bănel Nicoliţă, cei de la McCann au realizat o campanie ai cărei protagonişti sunt Răzvan, Dani, Vlăduţ şi Puya.
Fiecare dintre vedete este pusă în situaţii stânjenitoare de apelurile telefonice interminabile primite de la membrii familiei. Mulţi se întrebau dacă persoanele care apar în reclame alături de Răzvan, Dani, Vlăduţ şi Puya sunt chiar membri familiei. „Da, personajele care apar alături de vedetele menţionate sunt membrii familiei, în spot jucându-şi chiar rolul din viaţa reală. Reclamele amintite promovează noul nostru abonament Vodafone Familia. Persoanele publice pe care le-am folosit în această campanie sunt uşor recunoscute de către public şi sunt prezentate în situaţii obişnuite pentru fiecare dintre noi”, a declarat pentru capital.ro Romina Tăzlăoanu, associate director advertising Vodafone România.
De ce apelează advertiserii la vedete pentru a promova un brand?
„E o perioadă în care advertiserii sunt dispuşi să-şi asume din ce în ce mai puţine riscuri. În acest context, prezenţa unei vedete e văzută ca o plasă de siguranţă. Sigur, mulţi mizează pe un transfer rapid de popularitate de la vedetă la brandul lor. Prinşi în acest miraj, mulţi advertiseri se gândesc doar la ce vedetă să ia şi uită să se mai gândească la un mod inteligent în care să o folosească. Dacă nu există o legătură puternică între mesajul campaniei şi vedetă, există riscul ca vedeta să ia faţa produsului şi oamenii să îşi amintească de „reclama aia cu Andreea Marin la… nu ştiu ce”. Mai mult, în cazul în care reclama se bazează pe reţeta „de succes” în care vedeta ne spune, fără să se complice „Hei, eu folosesc produsul acesta. Tu ce mai aştepţi?”, publicul o poate taxa şi efectul campaniei să fie exact invers. Subestimarea inteligenţei targetului e o capcană pe care mulţi o ignoră în ziua de azi”, a declarat pentru capital.ro, Cătălin Dobre, copywriter McCann Erickson România.
Vedetele din România şi reclamele
Multe vedete autohtone au ales să apară în reclame pentru a-şi rotunji veniturile. Printre vedetele autohtone care au semnat contracte pentru a promova imaginea anumitor produse se numără: Andreea Marin, Ştefan Banică, Andreea Raicu, Ilie Năstase, Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi, Cristian Chivu etc.
Andreea Marin promovează o vopsea de păr, iar alături de soţul ei, Ştefan Banică, este imaginea unui hypermarket. Pe Andreea Raicu telespectatorii au văzut-o în nenumărate reclame, de la şampoane la anticoncepţionale, iar în prezent este imaginea unei şampanii de lux. Ilie Năstase, Nadia Comăneci şi Gheorghe Hagi sunt asociaţi cu imaginea unei bănci, iar mai nou sunt ambasadorii turismului românesc.
Cristian Chivu este unul dintre cei mai solicitaţi fotbalişti români de către advertiseri. Acesta promovează mai multe produse, printre care o marcă de bere, o companie de echipament sportiv şi o celebră companie sud-coreeană care produce şi televizoare. Vedetele primesc un onorariu consistent pentru a apărea în reclame, onorariu care este negociat în funcţie de notorietatea lor, dar şi de nivelul brandului.