Criza îi face pe români să se reorienteze profesional

Problemele economice afecteaza preponderent anumite sectoare, cum ar fi cel auto sau cel industrial, unde se fac disponibilizari sau reduceri de salarii. O solutie recomandata de specialistii in resurse umane persoanelor cu un loc de munca atins de criza este orientarea catre o cariera noua.Potrivit unui sondaj realizat de Myjob.ro, cel mai ales domeniu de munca in cazul in care angajatii ar fi nevoiti sa isi schimbe profesia este turismul.Rezultatele sondajului releva preferinta candidatilor pe

Problemele economice afecteaza preponderent anumite sectoare, cum ar fi cel auto sau cel industrial, unde se fac disponibilizari sau reduceri de salarii. O solutie recomandata de specialistii in resurse umane persoanelor cu un loc de munca atins de criza este orientarea catre o cariera noua.

Potrivit unui sondaj realizat de Myjob.ro, cel mai ales domeniu de munca in cazul in care angajatii ar fi nevoiti sa isi schimbe profesia este turismul.

Rezultatele sondajului releva preferinta candidatilor pentru unele domenii de activitate, cum ar fi:

• Turism – 28.54%
• Serviciu Clienti  – 28.09%
• Resurse umane 22.81%
• Vanzari – 21.78%
• Marketing – 20.99%
• Distributie – 19.20%
• IT – 18.81%
• Banci/finante – 17.00%
• Telecomunicatii – 12.11%
• Contabilitate – 10.66%

Predilectia pentru domenii precum Turism sau Serviciu Clienti este explicata printr-un grad scazut de specializare necesar pentru aceste sectoare de activitate. Vanzarile si marketingul sunt si ele la mare cautare, pe cand cel mai scazut procent este inregistrat de domeniul de contabilitate, ce necesita cunostinte specifice si este, deci, mai dificil de abordat.

Sondajul s-a efectuat in perioada 28 ianuarie – 3 februarie, pe un esantion de 4.153 de respondenti, la nivel national.

Cei mai multi respondenti au fost in Capitala, primele optiuni ale acestora fiind Serviciu clienti si Marketing, potrivit statisticilor Myjob.ro.

Preferintele respondentilor din provincie difera usor, candidatii indreptandu-se catre:

• Serviciu clienti, Turism si Marketing (Iasi)
• Serviciu clienti, Turism si Banci/finante (Brasov)
• Distributie, Resurse umane si Marketing (Timis)

Orientarea catre un alt domeniu a reprezentat o varianta valabila in special pentru sectorul de varsta 21 – 30 de ani. Circa 53% dintre tinerii din acest segment s-au declarat dispusi sa-si schimbe cariera, preferand domeniile de servicii clienti si turism.

De asemenea, 30% dintre cei cu varsta cuprinsa intre 30 si 45 de ani s-ar reorienta profesional.

Pe de alta parte, la polul opus se afla cei cu varsta cuprinsa intre  46 si 55 de ani, intrucat doar 6% dintre respondenti s-ar indrepta catre un nou domeniu de activitate, acestia alegand cu precadere serviciile pentru clienti si domaniul de resurse umane.

In ceea ce priveste departajarea pe sexe a respondentilor, femeile sunt cele care isi schimba mai usor sectorul de activitate:

• 54% femei s-ar indrepta spre un alt job, in Serviciu clienti si Resursele umane
• 46% barbati, daca si-ar schimba jobul, ar alege Distributie si Marketing

Studiile absolvite influenteaza, de asemenea, raspunsurile participantilor. Absolventii de facultate sunt cei mai activi in ceea ce priveste mobilitatea profesionala – 46%, si prefera un job nou in domeniul erviciilor pentru clienti sau de resurse umane.

Aproximativ 20% dintre cei care au terminat doar liceul s-ar indrepta mai degraba catre distributie si turism, in timp ce 12% dintre absolventii de master prefera IT-ul si resursele umane.