Criza impune mezelurile ieftine în preferinţele românilor

Românii consumă tot mai puţine mezeluri, iar cele pe care le cumpără sunt tot mai mult din cele mai ieftine, spun procesatorii. Salamurile continuă să ocupe cota cea mai mare de piaţă, cu peste 40 de procente.

“Salamurile au rămas în topul preferiţelor. Mezelurile crud-uscate în general au rămas la acelaşi nivel, în schimb, specialităţile sunt în scădere foarte mare. Aceasta pentru că toată lumea se duce în zona ieftină, ceea ce strică din calitate. Există produse care costă 4-5 lei per kilogram, ceea ce înseamnă că au un conţinut redus de carne. Din păcate, oamenii cumpără astfel de produse pentru că puterea de cumpărare a scăzut foarte mult”, a arătat Radu Timiş, preşedintele Asocieaţiei Române a Cărnii.
Astfel, salamurile reprezintă în jur de 40% din piaţa preparatelor din carne, cârnaţii şi crenvurştii mai acoperă încă 20%, iar parizerul încă 15% din vânzări. În ceea ce priveşte specialităţile, reprezintă doar 15% din piaţă. “Coşul de consum din supermarket a scăzut în 2011 cu 24%, iar pentru anul viitor se estimează o altă scădere de 20% a mezelurilor în coşul de consum”, a mai arătat şeful ARC.
El spune că tendinţa de a achiziţiona şi, implicit, de a produce produse ieftine, este nocivă industriei de prelucrare a cărnii. “Este foarte periculos să se meargă în zona produselor ieftine. Acest lucru poate distruge industrii”, a mai spus Timiş. Valoarea industriei de prelucrare a cărnii este în jur de un milliard euro.