Sărbătoarea de Halloween din acest an pare a fi pentru consumtorii americani un adevărat „coşmar” economic. Dacă anul trecut fiecare american a cheltuit, în medie, 66,54 dolari pentru costumaţie şi decor, anul acest bugetul se va diminua cu 15,4%, la 56,31 dolari, potrivit Federaţiei Naţionale de Retail. De asemenea, şi numărul celor care au declarat că vor petrece această sărbătoare a scăzut, de la 64,5% în 2008, la 62,1% în 2009. Astfel, se pare că situa
Sărbătoarea de Halloween din acest an pare a fi pentru consumtorii americani un adevărat „coşmar” economic.
Dacă anul trecut fiecare american a cheltuit, în medie, 66,54 dolari pentru costumaţie şi decor, anul acest bugetul se va diminua cu 15,4%, la 56,31 dolari, potrivit Federaţiei Naţionale de Retail.
De asemenea, şi numărul celor care au declarat că vor petrece această sărbătoare a scăzut, de la 64,5% în 2008, la 62,1% în 2009. Astfel, se pare că situaţia economică dificilă a determinat consumatorii să fie mai atenţi şi când vine vorba de cheltuielile pentru sărbătorile cele mai îndrăgite.
Costume mai vechi, bomboane mai puţine
Sondajul efectuat de Federaţia Naţională de Retail a mai relevat că mai mult de o treime dintre americani au declarat că Halloween-ul din acest an a fost afectat de criză. 88% dintre respondenţi au spus că vor cheltui mai puţin pentru sărbătoarea din 31 octombrie. În acelaşi timp, 46,5% au declarat că vor cumpăra doar mai puţine bomboane iar 16,8% au declarat că vor rămâne la costumele din 2008.
Studiul a mai arătat că americanii vor scoate din buzunare, în medie, 20,75 de dolari pentru costum, 17,99 dolari pentru bomboane, 14,54 dolari pentru decoraţiuni şi doar 3 dolari pentru felicitări adresate prietenilor.
Sondajul a fot efectuat în perioada 1-9 septembrie pe un număr de 8.526 respondenţi. Studiul are o marjă de eroare de +/- 1%.
SURSA: „Los Angeles Times”