Furnizorii de servicii externalizate din întreaga lume preconizează că cererea pentru acest tip de servicii va creşte în ritm rapid, potrivit unui nou studiu global efectuat de Duke University Offshoring Research Network şi PricewaterhouseCoopers (PwC). În consecinţă, companiile de outsourcing angajează personal şi investesc în noi servicii cu potenţial de dezvoltare. Studiul a arătat că recesiunea economică din 2009 a subliniat încă o dată importanţa reducerii costurilor
Furnizorii de servicii externalizate din întreaga lume preconizează că cererea pentru acest tip de servicii va creşte în ritm rapid, potrivit unui nou studiu global efectuat de Duke University Offshoring Research Network şi PricewaterhouseCoopers (PwC). În consecinţă, companiile de outsourcing angajează personal şi investesc în noi servicii cu potenţial de dezvoltare.
Studiul a arătat că recesiunea economică din 2009 a subliniat încă o dată importanţa reducerii costurilor şi îmbunătăţirii eficienţei drept principalele motive strategice pentru outsourcing, urmate de accesul la personal calificat.
Cercetarea a mai relevat faptul că industria se transformă ca urmare a apariţiei unor noi furnizori şi a eforturilor companiilor de outsourcing de a se extinde pe noi pieţe. Companiile de outsourcing din America de Nord şi India, care au dominat vreme îndelungată această industrie, sunt în prezent concurate tot mai intens de jucători din America Latină, Europa de Est şi Asia, în zone de activitate precum centrele de contact, externalizarea proceselor de afaceri şi externalizarea serviciilor IT.
Externalizarea în IT ia avânt
Potrivit studiului, o mare parte a furnizorilor de servicii externalizate se aşteaptă să obţină noi contracte pentru dezvoltarea de sisteme informatice şi prestarea de alte servicii IT în următoarele 18 până la 36 de luni.
Mai mult chiar, studiul arată că numărul furnizorilor care intenţionează să ofere servicii financiare şi de contabilitate, de resurse umane, precum şi servicii de inovare (cercetare-dezvoltare) s-a dublat faţă de anul precedent. În total, 62% dintre furnizori au declarat că intenţionează să-şi extindă oferta de servicii.
India, pe primul loc la outsourcing
“Competiţia în creştere a transformat industria de outsourcing într-o cursă globală pentru cotă de piaţă”, a declarat Charles Aird, Managing Director în cadrul PwC. “Succesul Indiei drept back office mondial a inspirat şi alte ţări în curs de dezvoltare cu forţă de muncă bine educată, dar cu o rată a ocupării forţei de muncă scăzută, să încerce să copieze modelul indian”, a mai adăugat acesta.
Deşi India rămâne liderul pieţei de outsourcing, alte economii emergente caută să se extindă în acest sector. Printre acestea se remarcă eforturile gurvernului chinez, care a desemnat 20 de oraşe drept centre de servicii externalizate într-un efort de a atrage investiţiile străine, în vreme ce guvernul filipinez a declarat outsourcingul o industrie prioritară. Cu toate acestea, numai 16% dintre furnizorii de servicii de outsourcing indieni privesc competiţia din alte economii emergente drept o ameninţare.
Şi în România potenţialul e mare
”Încetinirea creşterii economice în ţările dezvoltate, fapt ce generează presiuni asupra companiilor în a identifica arii de reducere a costurilor, precum şi costul salarial relativ scăzut din România pot genera noi oportunităţi pentru furnizorii locali de servicii externalizate” a declarat Dan Iancu, Partener, Servicii de Consultanţă în cadrul PricewaterhouseCoopers România.
”Nu trebuie să ignorăm faptul că exista o competiţie globală pentru atragerea de investiţii, şi, în acest sens, guvernele şi autorităţile locale acordă stimulente, fiscale sau de altă natură, furnizorilor de servicii externalizate. Astfel, România va trebui să ofere facilităţi, cel puţin la un nivel similar cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est, pentru a-şi creşte cota de piaţă în această industrie,” a adăugat Dan Iancu.