Producatorul francez de bunuri de lux Hermes a anuntat rezultate satisfacatoare pentru 2008, peste estimarile analistilor, in ciuda previziunilor sumbre privind impactul crizei financiare.

Profitul net al Hermes a crescut cu aproape un procent, la 290,2 milioane euro, peste estimarile analistilor, de 287,5 milioane de euro. Veniturile companiei franceze au crescut, de asemenea, cu 8,6% fata de 2007, la 1,76 miliarde de euro.

Hermes a mai anuntat ca vanzarile in primele luni ale anului 2009 s-au mentinut la un nivel ridicat datorita cotatiei puternice a dolarului si yenului.

Compania franceza a inregistrat in 2008 o crestere semnficativa pe majoritatea pietelor pe care activeaza, exceptie facand Japonia, unde vanzarile au sczut cu 3 procente.

Vanzarile in Asia au crescut cu 22%, ca urmare a deschiderii de trei noi magazine in China si a intrarii pe piata din India, New Delhi.

In Europa si Statele Unite, Hermes a raportat un avans de 7% si respectiv 15% a vanzarilor.

Compania a anuntat ca, pentru anul in curs, vizeaza renovarea unor magazine sau deschiderea a 20 de outlet-uri in Asia si SUA.

Sursa: FT