Criza nu-i loveşte pe români când vine vorba de dragoste

Peste jumătate dintre românii utilizatori de internet sunt îndrăgostiţi, iar trei sferturi dintre ei se îndrăgostesc de persoane care au o situaţie financiară similară cu a lor sau mai proastă. Dragostea este fulgerătoare pentru internauţi, dat fiind că mai mult de o treime dintre ei s-au îndrăgostit la prima vedere, bărbaţii fiind mai iubăreţi. Aceştea au tendinţa de a se îndrăgosti mai des la prima vedere decât femeile, afirmă autorii unui studiu online realizat de G

Peste jumătate dintre românii utilizatori de internet sunt îndrăgostiţi, iar trei sferturi dintre ei se îndrăgostesc de persoane care au o situaţie financiară similară cu a lor sau mai proastă.

Dragostea este fulgerătoare pentru internauţi, dat fiind că mai mult de o treime dintre ei s-au îndrăgostit la prima vedere, bărbaţii fiind mai iubăreţi. Aceştea au tendinţa de a se îndrăgosti mai des la prima vedere decât femeile, afirmă autorii unui studiu online realizat de GfK România.

Peste 50% dintre repondenţi sunt îndrăgostiţi şi în prezent, iar persoana iubită poate fi întâlnită la serviciu, la şcoală sau printre prieteni, sau cel puţin aşa afirmă că au făcut 60% dintre cei chestionaţi.

Pe de altă parte, 19% dintre internauţi susţin că s-au întâlnit din întâmplare, cei mai mulţi dintre aceştia în cluburi sau la petreceri. Pentru tinerii cu vârste între 18-24 de ani, internetul reprezintă o modalitate de a cunoaşte dragostea, în vreme ce pentru internauţii cu vârste peste 35 de ani, recomandarea prietenilor sau a rudelor este o opţiune mai bună.

Doar 9% dintre respondenţi consideră aspectul fizic important

Utilizatorii de internet se îndrăgostesc din motive diverse, iar 33% pun pe primul plan legătura emoţională creată, pentru 19% este importantă personalitatea persoanei iubite, atenţia sau grija pe care i-o acordă (15%). Mai surprinzător este că numai 9% dintre respondenţi declară că este important aspectul fizic al persoanei de care se îndrăgostesc şi majoritatea dintre aceştia sunt bărbaţi.

Inteligenţa şi simţul umorului îi fac pe jumătate dintre utilizatorii de internet să se îndrăgostească, urmate de bunătatea sufletească şi sinceritate. A fi la modă este apreciat de tinerii cu vârste între 15 şi 17 ani, în timp ce pentru nivelul celorlalte segmente de vârstă sunt mai importante seriozitatea şi echilibrul celuilalt.

Femeile apreciază simţul umorului, iar bărbaţii eleganţa

Femeile declară că pun mare preţ pe simţul umorului de care dă dovadă partenerul, iar acesta trebuie să mai inspire şi încredere, pe când bărbaţii se îndrăgostesc mai des de femei elegante, cu stil, ambiţioase şi hotărâte, dar totuşi sensibile.

Ca modalităţi de cucerire, pentru mai mult de 60% dintre bărbaţi a o face să râdă şi a-i face complimente alesei lor reprezintă cele mai uzitate metode, în vreme ce femeile sunt mai centrate pe propria persoană, acordând mai multă atenţie aspectului lor fizic şi modului în care se îmbracă.

Un sfert dintre femei încearcă să îşi cucerească partenerul prezentându-l prietenilor, în timp ce aproximativ 40% dintre bărbaţi le conduc acasă după întâlnire şi le oferă cadouri simbolice.

Românii nu îşi aleg partenerul în funcţie de situaţia financiară a acestora

Indiferent de vârstă şi sex, situaţia financiară nu este un criteriu de selecţie – trei sferturi dintre români se îndrăgostesc de persoane ce au o situaţie financiară similară cu a lor sau mai proastă.

Pentru 79% dintre respondenţi, zicala “Dragostea durează 3 ani” nu este reală şi sunt convinşi că dragostea durează mai mult de atât. Odată cu înaintarea în vârstă sentimentul că sunt îndrăgostiţi îşi creşte longevitatea (dacă în adolescenţă durează câteva luni, la maturitate ajunge la peste 10 ani).

Peste 60% dintre cei cu vârste între 25 şi 34 sunt îndrăgostiţi în momentul de faţă, iar 40% dintre ei caută un partener cu o personalitate diferită de a lor.

Internauţii s-au îndrăgostit în medie de trei ori până acum, însă există şi un procent mic (5%) care susţin că nu s-au îndrăgostit niciodată.

Studiul online a fost realizat de GfK România pe o populaţie de 700 respondenţi, cu vârste între 18-54 de ani, atât din mediul urban, cât şi rural, cu o eroare de eşantionare de 3,7%.