Companiile care nu pot depăşi singure perioada de dificultate sunt nevoite să apeleze la servicii de consultanţă specializată. Experienţa ultimelor luni a demonstrat, în mai multe rânduri, că societăţile au fost în general afectate de aceeaşi problemă, cu o intensitate mai mică sau mai mare. Iar acest lucru a sporit semnificativ proiectele caselor de avocatură şi a companiilor de consultanţă. „Noi punem accent în primul rând pe servicii de restructurare înaintea int
Companiile care nu pot depăşi singure perioada de dificultate sunt nevoite să apeleze la servicii de consultanţă specializată. Experienţa ultimelor luni a demonstrat, în mai multe rânduri, că societăţile au fost în general afectate de aceeaşi problemă, cu o intensitate mai mică sau mai mare. Iar acest lucru a sporit semnificativ proiectele caselor de avocatură şi a companiilor de consultanţă.
„Noi punem accent în primul rând pe servicii de restructurare înaintea intrării sub inchidenţa legii insolvenţei şi a reorganizării judiciare, dar putem să oferim şi astfel de soluţii, precum reorganizarea judiciară şi falimentul”, a declarat Mihaela Moise Director Restructuring Services în cadrul KPMG.
„În condiţiile crizei economice şi financiare actuale, am constituit un Departament de Gestionare a Crizei, constituit dintr-un grup de lucru la nivelul firmei, din care fac parte principalii coordonatori ai departamentelor cu cea mai mare expunere în această perioadă – departamentul de drept comercial, cel de litigii şi arbitraje, de dreptul concurenţei, de drept imobiliar, de dreptul muncii”, a afirmat la rândul său Cornel Popa, avocat asociat şi Coordonator al Departamentului de Gestionare a Crizei din cadrul Ţuca Zbârcea & Asociaţii.
O dată ajunse la companiile de consultanţă sau la casele de avocatură, activităţile firmelor sunt analizate atent pentru a se stabili paşii care trebuie urmaţi pentru a se depăşi perioada dificilă. „Cel mai important, înainte de stabilirea paşilor de urmat, este diagnosticul corect”, spune avocatul de la Ţuca Zbârcea & Asociaţii.
„Ca în orice diagnostic, opţiunile de viabilizare a companiei pot fi mai mult sau mai puţin dramatice, dar lucrăm împreună cu compania şi creditorii pentru a identifica soluţia strategică oportună situaţiei de facto”, adaugă consultantul KPMG.
Un alt aspect important este şi ajutorul dat de specialişti managmentului companiilor în ceea ce priveşte facilitatea schimbării culturii organizaţionale.
Profitând de situaţia de pe piaţă, companiile de consultanţă îşi extind treptat activităţile, sporindu-şi astfel şi business-ul. „Am primit multe mandate noi în ultima perioadă, atât de la clienţii tradiţionali ai firmei, cât şi despre societăţi comerciale care au nevoie de consiliere juridică”, spune avocatul Cornel Popa.
DETALII:
Citeşte şi Primii paşi pentru ieşirea din criză.
Citeşte şi Cum ne salvăm afacerea, cu sau fără celulă de criză.
Citeşte şi Companiile mari, principalii clienţi ai consultanţilor.