Cel mai valoros tablou de la licitaţia de toamnă a casei Artmark, „Paysage du Midi”, de Armand Guillaumin, a fost adjudecat pentru 60.000 de euro, cu 30.000 mai puţin decât valoarea estimată a lucrării.
Deşi lucrările puse în vânzare joi seară la Hotelul Marriot au fost semnate de nume de patrimoniu precum Ion Pacea, Nicolae Dărăscu, Tonitza, Petraşcu, Luchian sau Arthur Segal, rezultatele au fost mult sub estimările specialiştilor. Cel mai valoros tablou din cadrul licitaţiei a fost pictat de neoimpresionistul Armand Guillamin şi estimat iniţial la o sumă cuprinsă între 80.000 şi 100.000 de euro, însă a fost adjudecat la prima strigare pentru 60.000. Toate lucrările importante scoase la vânzare au împărţit aceeaşi soartă.
„Bărci la Chioggia”, de Nicolae Dărăscu, un reprezentant al modernismului şcolit la Académie des Beaux-Arts din Paris şi format în spiritul unor maeştrii ca Luc Oliver Merson, a fost adjudecată pentru suma de 15.000 de euro, după ce fusese estimată la 20-30.000 de euro. Unul din motivele pentru care lucrările lui Dărăscu sunt bine cotate este acela că o mare parte din opera sa a fost distrusă în urma bombardamentului din 1944, odată cu locuinţa prietenului său, Victor Eftimiu, unde erau depozitate.
Rudolf Nagely, cel mai disputat artist din licitaţie
Arthur Segal a fost prezent în licitaţie prin lucrarea „Două ghivece cu maci şi zambile”, vândută cu 32.500 de euro, după ce fusese estimată la 40 – 60.000, acelaşi preţ ca „Nud cu spatele”, de Nicolae Tonitza, care a fost adjudecată pentru suma de 28.000 de euro. „Case la Vitre”, de Gheorghe Petraşcu, s-a dat pentru 18.000 de euro, iar una dintre cele mai interesante lucrări din licitaţie, „Nud cu spatele”, de Ştefan Luchian, s-a vândut pentru suma de 24.000 de euro.
Cel mai disputat tablou a din cadrul licitaţiei de joi seara a fost „Port”, de Rudolf Nagely, care a intrat cu suma de 700 de euro şi a fost adjudecat pentru 4.100 de euro.
Interesul pentru artă dispare pe timp de criză
Tablouri semnate de Ştefan Dimitrescu şi Adam Baltagul au fost vândute, fiecare, pentru suma de 8.500 de euro, în timp ce artistul Adam Bălţatu a vândut două lucrări, „Peisaj” şi „Târg”, fiecare cu 2.800 de euro. Cel mai mic preţ din cadrul licitaţiei a fost 100 de euro, pentru desenul în tuş „Petrecăreţii”, de Tia Peltz.
„Noi am licitat în ziua în care se făceau guverne”, a fost explicaţia domnului Valeriu Sângerozan, reprezentantul casei de licitaţii, care susţine că interesul faţă de artă s-a diluat din cauza contextului politico-economic actual. Totuşi, acesta crede că vânzarea a 54% din lucrări în cadrul unei licitaţii este o perfomanţă pe piaţa din România.
Licitaţia Artmark a cuprins peste 110 lucrări grupate în cinci secţiuni – patrimoniu, Şcoala de la Baia Mare, fotografie, artă tânără şi europeană.