Audi închide fabrica din Bruxelles
Audi, marca premium a gigantului Volkswagen AG, a comunicat marți sindicatelor și reprezentanților angajaților că intenționează să oprească producția de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles la sfârșitul lunii februarie, relatează DPA.
Totuși, compania a precizat că nu sunt planificate concedieri până la sfârșitul anului. Fabrica Audi de lângă Bruxelles, unde lucrează aproximativ 3.000 de angajați, produce SUV-ul Q8 e-tron din 2022.
Audi analizează de ceva timp închiderea acestei unități și, conform legislației belgiene, a purtat în ultimele luni consultări cu comitetul de întreprindere și sindicatele, relatează Agerpres.
Motivele invocate
Vânzările SUV-ului Q8 e-tron sunt în scădere, iar reprezentanții Audi afirmă că fabrica are costuri logistice ridicate, din cauza numărului redus de furnizori din zonă și a amplasării care îngreunează extinderea.
La rândul său compania-mamă, Volkswagen, traversează o criză profundă și a exclus posibilitatea de a produce un nou model la fabrica din Bruxelles.
Audi a anunțat că sunt în curs discuții cu un investitor potențial, după ce compania a purtat deja negocieri cu 20 de investitori din industria auto, însă fără succes.
Context
Producătorii auto se confruntă cu vânzări scăzute de mașini electrice, determinând companii precum Mercedes-Benz Group AG să își regândească strategiile. Piețe importante, inclusiv Germania — cea mai mare piață auto din Europa — au eliminat sau redus subvențiile pentru vehicule electrice, intensificând presiunile asupra liderilor de piață, afectați și de concurența din China.
Conducerea Audi poartă negocieri cu Guvernul Belgiei privind viitorul uzinei din Bruxelles. Potrivit Volkswagen, închiderea este doar una dintre mai multe opțiuni de restructurare luate în considerare.
În premieră după 87 de ani, Volkswagen ia în calcul închiderea a trei fabrici în Germania și reducerea salariilor cu 10%. Industria auto europeană, care angajează 14 milioane de oameni și contribuie cu 7% la PIB-ul UE, se confruntă cu scăderea cererii și o tranziție costisitoare spre vehicule electrice, accentuată de competiția din partea producătorilor chinezi care exportă tot mai multe vehicule electrice accesibile în Europa.
Vânzările de vehicule în Europa nu au revenit la nivelurile de dinainte de pandemie, iar ratele mai mari ale dobânzilor afectează cererea. Interzicerea vânzărilor de mașini pe benzină și motorină în UE și Marea Britanie după 2035 exercită și mai multă presiune, iar costul ridicat al bateriilor face ca mașinile electrice să fie scumpe. Consumatorii așteaptă modele mai accesibile și mai multe stații de încărcare, amânând astfel achizițiile. În consecință, vânzările scad pe fondul reglementărilor stricte ale UE privind emisiile.