Vine marea criză! România nu are cum să scape: Recesiune pentru tot restul vieții noastre

recesiune

SURSA FOTO: Dreamstime

Recesiune în UE? Acesta este avertismentul făcut de directorul general al unei companii producătoare de baterii pentru autovehicule. Lars Carlstrom, CEO al Italvolt, trage un mare semnal de alarmă.

Lars Carlstrom avertizează că recesiunea amenință UE. Ce se întâmplă cu motoarele cu ardere internă

Lars Carlstrom este CEO-ul companiei producătoare de baterii Italvolt. El a tras un semnal de alarmă cu privire la consecințele economice dure care vor lovi Europa, dacă se va renunța prematur la motoarele cu ardere internă.

El a subliniat că o astfel de schimbare ar putea provoca pierderea a un milion de locuri de muncă și ar putea declanșa o recesiune semnificativă (mega recesiune) în regiune.

Această atenționare vine într-un moment în care atât industria auto, cât și cea a bateriilor se confruntă cu presiuni din partea autorităților pentru a reduce emisiile de carbon și pentru a încuraja tranziția către vehiculele electrice.

Lars Carlstrom a atras atenția că decizia Uniunii Europene de a interzice producția de mașini care funcționează cu motorină și benzină începând din 2035 reprezintă o amenințare economică semnificativă pentru întregul continent.

Deși compania pe care o conduce este implicată în producția de baterii pentru vehicule electrice, el și-a exprimat îngrijorarea că o interdicție de acest gen ar putea conduce la o care ar putea dura pe durata întregii noastre vieți, conform informațiilor de la RMX.

„În ceea ce privește data de interzicere a mașinilor cu motor cu combustie în Europa din 2035, sunt îngrijorat de industria auto europeană, nu cred că toată lumea va avea timp să se adapteze. (…)

Dacă pierdem milioane de locuri de muncă, vom avea o recesiune pentru tot restul vieții noastre. Cred că trebuie să avem o tranziție mai lină, poate din 2040 în 2045? ”, a declarat Lars Carlstrom, CEO al producătorului de baterii Italvolt, pentru publicația Recharge.

Deși reprezintă un producător care ar avea de câștigat de pe urma acestei decizii de la nivelul UE, Carlstrom i-a îndemnat pe politicieni și reprezentanții industriei să fie realiști.

Lars Carlstrom / SURSA FOTO: Italvolt

Lars Carlstrom afirmă că UE nu are infrastructură pentru implementarea acestei decizii

Un alt aspect esențial este construirea infrastructurii necesare pentru a susține creșterea vehiculelor electrice, un domeniu în care Lars Carlstrom a subliniat că încă nu s-au făcut progrese suficiente.

„Rețelele de electricitate nu sunt proiectate pentru ca toate mașinile să funcționeze cu electricitate, mai ales în SUA. (…) Sunt necesare sisteme de stocare a energiei pentru a rezolva acest lucru.

Nevoia de stocare a energiei nu va putea fi satisfăcută în următorii 10 ani, chiar dacă producția crește rapid. Sunt necesare stocuri mari, inclusiv la stațiile de încărcare.”, a argumentat el.

Lars Carlstrom a mai subliniat că bateriile actuale pentru vehiculele electrice nu sunt încă la nivelul necesar pentru a concura eficient cu motoarele cu ardere internă. El a evidențiat necesitatea unei continue maturizări tehnologice în acest domeniu.

Baterii cu stare solidă, tehnologie care va deveni realitate în 5 ani

El a remarcat că iarna prezintă o provocare aparte pentru vehiculele electrice, deoarece reduce performanța acestora. Cu toate acestea, Carlstrom a anticipat că în următorii cinci ani s-ar putea dezvolta o nouă tehnologie în domeniul bateriilor, sub forma bateriilor cu stare solidă.

„Avem nevoie de încărcare mai rapidă și de autonomie mai mare iarna. Asta înseamnă că trebuie să avem o stare solidă, care va veni în cinci ani”, a precizat CEO-ul.

Lars Carlstrom a subliniat că China este deja în plin proces de tranziție către vehiculele electrice.

„China este deja acolo cu tranziția sa, aceasta este problema. Timpul lor de decizie este, de exemplu, mult mai scurt. Acolo, poți deschide o nouă mină într-un an și jumătate, pe când aici durează 20 de ani”, a mai adăugat el.

Lars Carlstrom a atras atenția că sprijinul acordat de China industriei auto locale, alături de practicile protecționiste injuste, constituie provocări semnificative pentru Europa. De asemenea, el a remarcat că producătorii auto europeni au transferat deja o mare parte din tehnologie și cunoștințe către companiile chineze.

Întrebat despre impactul schimbărilor climatice, Carlstrom a subliniat:

„Mașinile nu sunt cea mai mare problemă, de exemplu, avem o serie de centrale electrice pe cărbune care funcționează în întreaga lume”, a explicat Carlstrom.