Criza economico-financiara a lovit si Formula 1, cea mai selecta si mai elitista competitie automobilistica din istorie.Culmea ironiei, dar si a ghinionului, a facut ca actuala criza internationala sa se fi suprapus peste o criza mai veche prin care Formula 1 deja trecea, numarul echipelor reducandu-se pana la un nivel care incepea sa fie ingrijorator.Astfel, daca in urma cu 15 ani, de exemplu, se strangeau la start 28-30 de monoposturi, in ultima vreme abia daca se mai gaseau 20-22 de monopostu
Criza economico-financiara a lovit si Formula 1, cea mai selecta si mai elitista competitie automobilistica din istorie.
Culmea ironiei, dar si a ghinionului, a facut ca actuala criza internationala sa se fi suprapus peste o criza mai veche prin care Formula 1 deja trecea, numarul echipelor reducandu-se pana la un nivel care incepea sa fie ingrijorator.
Astfel, daca in urma cu 15 ani, de exemplu, se strangeau la start 28-30 de monoposturi, in ultima vreme abia daca se mai gaseau 20-22 de monoposturi.
Mai mult decat atat, un nume important din Marele Circ , respectiv Honda, a anuntat in urma cu mai bine de o luna ca se retrage din Formula 1.
La data de 5 decembrie 2008, CEO-ul companiei, Takeo Fukui, a facut public anuntul potrivit caruia Honda se va retrage din Formula 1 „din cauza efectelor severe ale crizei financiare”.
„Aceasta decizie dificila a fost determinata de deteriorarea accelerata a mediului operational, respectiv de conditiile din industria auto globala. Honda trebuie sa-si protejeze activitatea de baza si sa-si asigure supravietuirea pe termen lung, pe fondul accentuarii incertudinilor economice in intreaga lume”, declara la acea data boss-ul Honda.
De asemenea, un alt construct japonez de top, care arre si echipa de Formula 1, respectiv Toyota, a anuntat ca isi va reduce simtitor bugetul pentru Marele Circ.
Veste buna este faptul ca Toyota va ramane totusi in Formula 1.
Ultima veste este cea potrivit careia Echipele angrenate in Formula 1 au luat hotararea de a renunta la o mare parte din testele aerodinamice motivul fiind, evident, costurile ridicate pe care le presupuneau acete teste.
„Echipele au semnat o intelegere privind restrictionarea testelor aerodinamice – Aerodynamic Test Restrictions Agreement, ce va intra in vigoare in 2009. In plus, s-a hotarat sa se dezvolte si sa se realizeze transmisii la cost scazut pentru sezoanele competitionale 2010-2012. Aceste transmisii vor avea o durata de viata de sase Grand Prix-uri si un cost de aproximativ 1,5 milioane de euro pe sezon pentru fiecare echipa din Marele Circ”, au precizat reprezentanti ai FOTA – Formula One Teams Association.