Criza economică dă peste cap calculele producătorilor de bere. După ani buni în care canicula creştea volumul vânzărilor, situaţia s-a schimbat radical. În ciuda căldurii, consumul de bere a scăzut deja cu 8%.

„În mediul economic actual, observăm că piaţa este pe un trend descendent. Pentru acest an estimăm că vom rămâne în acelaşi trend, dar sperăm la o stabilizare în 2010”, a declarat pentru capital.ro Stephan Maria Weber, Chief Executive Officer Ursus Breweries.

Perioadele de boom economic au fost marcate de creşteri substanţiale şi în industria berii. Acum, însă, previziunile sunt la fel de sumbre şi pe acest segment: „Cred că e corect să mentionăm faptul că toate industriile sunt afectate de criză, dar anul nu e închis”, a subliniat Weber. Ursus Breweries a încheiat anul financiar 2008-2009, la 31 martie, cu o creştere de 18% a volumului de vânzări. Cota de piaţă a ajuns la 29% la finele exerciţiului financiar, conform rezultatelor MMRB Retail Audit.

Brandul Timişoreana este de doi ani lider de piaţă, având în prezent o cotă de 15%, în timp ce Ursus păstrează aceeaşi poziţie pe segmentul premium.

Ursus Breweries deţine patru fabrici: Buzău, Timişoara, Cluj-Napoca şi Braşov. Primele două acoperă circa două treimi din totalul capacitatii de producţie. În portofoliul companiei se află mărci precum Peroni Nastro Azzuro, Ursus, Redd’s, Timişoreana, Stejar, Ciucaş, Azuga, Miller şi Pilsner Urquell. Principalii competitori pe piaţa locală sunt Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod şi InBev România.

În România, compania are peste 1.700 de angajaţi. SABMiller plc, concernul din care face parte şi Ursus Breweries, este prezent la nivel global, în peste 55 de ţări. Pe plan mondial, volumul de vânzări înregistrat în perioada 1 aprilie 2008 – 31 martie 2009 s-a ridicat la 210 milioane de hectolitri.