Criza ține curierii pe loc. Piața nu va depăși 200 mil. euro

Piaţa locală de curierat nu va depăși anul acesta 200 milioane de euro, ceea ce înseamnă o stagnare la nivelul din 2011. În această valoare, explică Lucian Aldescu, preşedinte executiv al DPD România, companie aflată în top cinci curieri, nu a fost luată în calcul și Poșta Română.

”Piaţa se va situa la acelaşi nivel ca în anul 2011, pe fondul crizei economice. Noi vom creşte cu aproximativ 14% în 2012, dacă ne referim la cifra de afaceri, o parte din creştere provenind din dezvoltarea segmentului de livrări către clientul final prin intermediul comerţului electronic”, a subliniat Aldescu.
De altfel, în prezent, comerțul online nu reprezintă decât 2% din totalul retailului românesc, estimat la 35 de miliarde de euro. Piața, susțin cei mai importanți jucători, va crește expo­nen­țial, urmând să ajungă la un miliard de euro. ”Semnalele din ultimele luni ne fac să luăm în calcul o creştere uşoară”, spuneau într-un interviu anterior și reprezentanții FAN Courier.
Revenind la DPD România, compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 36 milioane de lei, în creştere cu 20% față de 2010. În ceea ce privește investițiile, pentru 2012 Aldescu spune că s-au bugetat peste 0,8 milioane de euro pentru lansarea de noi servicii informatizate.
”Unul dintre proiectele pentru 2012 este IT4EM, un nou sistem informatic, creat pe specificul pieţelor emergente. Toate inovaţiile şi investiţiile pe care le pregătim în 2012 vor avea impact şi în cifra de afaceri”, a precizat el.
DPD România este activă pe piaţa locală din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrări urbane din România, înfiinţată în 1997. În martie 2008, GeoPost Yurtici Kargo a achiziţionat pachetul majoritar al Pegasus, acesta preluând numele DPD România.