Criză totală în Occident! Franța, în colaps: Când ar putea ajunge și-n România

Probleme mari în Occident. Una dintre cele mai dezvoltate țări din Uniunea Europeană este în colaps. Franța a ajuns la fundul sacului, iar criza totală ar putea să ajungă și în România.

Coșmarul crizei economice mondiale este la un pas de a reveni. Primele semne s-au dat deja în Occident. Sunt mari probleme în Franța, unul dintre pilonii Uniunii Europene. Tot mai mulţi şoferi francezi trec graniţa pentru a cumpăra benzină și motorină din Germania. În cazul unui plin, diferenţa de preț este de aproximativ zece euro. Lucrurile s-au înrăutățit de la zi la zi, iar preţul carburanţilor a crescut constant.

Preţul benzinei a atins cel mai înalt nivel din ultimii șase ani, iar motorina a ajuns aproape de valoarea din octombrie 2018, care a dus la proteste în toată țara. În benzinăriile germane din apropierea graniței cu Franța apar tot mai des autoturisme cu numere de înmatriculare franţuzeşti. Şi asta pentru că mulţi locuitori din zone aflate la frontieră spun că economisesc bani dacă aleg să alimenteze în Germania.

“Preţul la motorină este 1,36 euro pentru un litru, în timp ce în Franţa costă între 1,40 şi 1,45 de euro. E o diferenţă mare.”, spune un șofer, completat de un altul. “Locuiesc la 20 de minute de benzinărie şi plătesc cu 10 cenţi mai puţin pe litru aici. Şi dacă tot vin încoace, profit de ocazie să cumpăr şi mâncare şi ţigări.”, spune acesta.

Pentru cei care circulă în fiecare zi cu maşina diferenţa nu este de ignorat. Dacă trag linie, la final de luna rămân cu cel puţin zece euro în buzunar. “Vin aici ca să fac plinul de două ori pe lună. Fac asta de zece ani de zile, şi întotdeauna a fost mai ieftin decât în Franţa, spune o altă șoferiță.

În Franţa, motorina este mai ieftină decât benzina, însă preţurile cresc. Benzina a atins cea mai ridicată valoare din 2013 încoace, iar motorina se apropie de nivelul care a dus la un val de proteste la scară naţională. În 2015, în Franţa erau înregistrate aproximativ 30 de milioane de autoturisme diesel, potrivit cifrelor Băncii Mondiale. Adică aproape 80 la sută din maşinile aflate în circulaţie.