Cele 49.128 de autoturisme înmatriculate în primele nouă luni ale acestui an nu reprezintă nici măcar un sfert din recordul de 228.499 de unități înregistrat la finalul celui de-al treilea trimestru din 2008. Deși, pe atunci, criza se vedea deja la orizont, nimeni nu putea estima că piața va coborî atât de abrupt. O simplă proiecție pentru finalul acestui an indică înmatriculări totale de cel mult 66.000 de autoturisme, adică foarte aproape de valoarea înregistrată în anul 2.000.
Cu o piață aflată într-un recul prelungit, mărcile din fruntea clasamentuluiî nmatriculărilor au o soartă similară. Doar Volkswagen, în 2011, și Ford, în acest an, au putut raporta creșteri anuale, în timp ce mărci precum Dacia, Skoda sau Renault au înregistrat scăderi mai mult sau mai puțin importante.
Conform oficialilor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), scăderea pieței nu este singura consecință a crizei din ultimii cinci ani. Vânzările către persoane fizice ocupă în acest an doar 32% din total – față de 44%, în 2011 – restul fiind achiziții realizate de persoane juridice. Explicația acestui fenomen este pusă de comercianți și importatori pe seama derulării defectuoase a Programului „Rabla“, dar și pe seama resurselor financiare modeste ale potenţialilor cumpărători de autovehicule. Acest din urmă amănunt, completat de apetența românilor pentru vehicule de ocazie, pare să aibă ca principal efect reculul accentuat al vânzărilor în special în segmentele A – D (între -14% și -29%) în timp ce clasa executive s-a majorat cu aproape 29%. Fără a putea face prognoze, „care s-au dovedit false“ în ultimii ani, APIA consideră că „anul 2012 este compromis, o scădere de circa 20% faţă de anul 2011 fiind aproape o certitudine. Ca urmare, pentru anii care vin, trebuie pregătite, încă de pe acum, măsuri care să stimuleze achiziţia de autovehicule noi.“
Criza vânzărilor de autoturisme împinge piața către nivelul din 2000
13 noiembrie 2012, 23:06
Ultima modificare în 14 noiembrie 2012, 01:06
Mai puțin de un sfert din piața autoturismelor a rezistat crizei din ultimii cinci ani. Cum declinul nu pare a avea final, comercianții se mulțumesc cu lupta pentru cota de piață.
Etichete: dacia,
ford,
masini,
piata auto,
recul,
renault,
skoda,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Viitorul asistenţei medicale în lume: statul va oferi tot mai puţin, cetăţenii vor plăti tot mai mult
- Ai grijă unde bagi cardul. Ce comisioane cer băncile pentru retragerile de la bancomatele concurente
- Maşinile cel mai des asigurate în ECE au culoarea gri metalizat şi sunt Volkswagen – studiu
- Copiii români mor pe capete din cauza pneumoniei. Cât îi costă pe părinţi vaccinul pe care alte state îl oferă gratuit
- Patronatele din turism estimează creşteri în 2013
- Economia rusă a încetinit din cauza secetei
- Românii preferă maşinile second hand
- Cum au crescut investiţiile străine dintr-o mişcare de pix
- Grecia are nevoie de 5 miliarde de euro până la sfârşitul săptămânii
- GHID DE VACANŢĂ: Almeria şi Cabo de Gata