Experţii propun medierea, ca modalitate de soluţionare a conflictelor de la şcoală în locul pedepselor de genul exmatriculării sau suspendării.
Specialiştii reuniţi în cadrul unui seminar dedicat prevenirii şi combaterii conflictelor în şcoli au arătat că sancţiunile aplicate acum elevilor nu au efect educative şi rezultate ar putea fi obţinute prin medierea conflictelor apărute.
“Vrem să propunem practici restaurative, medierea, ca modalitate de soluţionare a conflictelor şi nu pedepse de genul exmatriculării sau suspendării, despre care considerăm că nu au efect educative”, a spus Ema Şeclămean, manager de proiect în cadrul Centrului de Resurse Juridice, citată de Agerpres.
Ea spune că şi în România ar trebui să se practice modele europene de mediere, întâlnirile de grup şi chiar cercurile. Copilul trebuie să înţeleagă care este efectul problemei produse, cum afectează persoanele şi împreună cu acestea să găsească soluţii, spun specialiştii.
Măsurile de prevenire şi combatere a violenţei în mediul educaţional au reprezentat tema principală abordată marţi în cadrul unui seminar regional organizat de Centrul de Resurse Juridice (CRJ) şi intitulat „Practici europene în prevenirea şi combaterea conflictelor şi violenţei din învăţământul preuniversitar”.
Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului “Calitate în Educaţie prin mediere şi practici restaurative” implementat de CRJ în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului cofinanţat din fonduri europene.
“Dorim ca prin acest proiect să propunem o schimbare, o transformare care să fie agreată de sistemele educaţionale din România în ceea ce priveşte modalităţile de intervenţie pentru sistemele de conflicte şi de violenţă în şcoală. Am pornit de la situaţii concrete care există în România de foarte mulţi ani”, a declarat managerul de proiect, Ema Şeclămean.
Ea a susţinut că CRJ are experienţă în acest domeniu încă din anul 2000 şi a precizat că prin proiectul actual se doreşte să se prezinte modalităţile alternative de a soluţiona conflictele şi violenţa altele decât cele prin pedepse.
CRJ colaborează cu experţi din Marea Britanie, iar prin seminarii precum cel de marţi cadrele didactice şi directorii de unităţi şcolare pot învăţa despre mijloacele alternative.