Noul Volvo XC70, prezentat românilor la ediţia SIAB din acest an, poate fi limuzina cu care să-ţi impresionezi partenerii de afaceri în drumul spre cină, dar şi vehiculul care te scoate din încurcătură în excursiile aventuroase din weekend. Încă de la debut, în 1997, XC70 a reuşit să capteze atenţia publicului şi, în scurt timp, a devenit unul din modelele emblematice pentru Volvo. Primul model XC a fost unul din pionierii segmentului crossover. Ajuns la a treia generaţie, vehiculul suedez adaugă la moştenirea seriilor anterioare eleganţă şi rafinament. Fredrik Arp, CEO Volvo, consideră că „ideea din spatele modelelor XC este valoroasă, iar noi am reuşit să îl îmbunătăţim cu fiecare generaţie“. Noul XC70 oferă o gamă de motorizări, mai economice şi mai performante decât precedentele. Este vorba de două propulsoare, unul diesel în cinci cilindri şi unul pe benzină în şase cilindri. Transmisia integrală este oferită de Haldex, iar suspensia activă cu trei faze de setare ajută maşina să atingă un nivel de performanţă şi confort superior modelelor anterioare. Un alt element marcant pentru XC70 este sistemul de asistare la coborâre (HDC).

78-8550-59_volvo_xc70_interior.jpg„XC70 este construit pentru cei care îndrăznesc să îşi trăiască visul“, spune Lex Kerssemakers, vicepreşedintele brandului suedez. Maşina are capacitatea şi echiparea adecvată pentru a oferi călătoria ideală spre şi dinspre aventură. Cu alte cuvinte, este un vehicul destinat celor care nu consideră o problemă traficul din oraşe, unde dimensiunile lui XC 70 pot reprezenta o problemă, şi doresc să utilizeze aceeaşi maşină atât pentru drumul de zi cu zi spre serviciu, cât şi în vacanţe. Având în vedere preţul, care este cuprins între 41.531 şi 50.494 de euro, putem spune că suedezii au gândit bine când au înglobat două concepte într-o singură maşină.

Propulsie

Motorizare 3,2 litri D5
Combustibil benzină motorină
Putere (kW) 175 136
Acc. (0-100km/h) 8,8 sec. 9,3 sec.
Viteză (km/h) 215 210
Consum (l/100 km) 11,4 7,3