Potrivit sursei citate, caracterul obligatoriu al asigurării împotriva cazurilor de răspundere civilă prin accidente de vehicule este impus prin Directivele europene în materie, ceea ce înseamnă că o eventuală eliminare a obligativităţii acesteia ar pune România în situaţia de a fi sancţionată de către forul european cu "infringement".

În plus, asigurătorii care doresc să vândă asigurări obligatorii RCA trebuie să îndeplinească o serie de condiţii specifice pentru a fi autorizaţi de către CSA în acest sens, condiţii prevăzute de asemenea în directivele europene şi care nu sunt impuse societăţilor care practică numai asigurări facultative Casco.

Ca atare, orice proprietar de vehicul are obligaţia să deţină o asigurare RCA, indiferent dacă încheie sau nu o asigurare facultativă Casco pentru acelaşi vehicul, iar această obligaţie este aplicabilă nu numai persoanelor fizice şi juridice române, ci şi persoanelor din Spaţiul Economic European care deţin vehicule.

Arbitrul pieţei de asigurări din România face aceste precizări în urma informaţiilor pe această temă apărute marţi în mass-media

CSA este singura autoritate împuternicită prin lege cu atribuţii de autorizare, supraveghere prudenţială şi control a activităţii de asigurare în România, precum şi cu atribuţii de emitere a normelor de aplicare a legii.

Conform legii, scopul întregii activităţi a CSA este apărarea drepturilor asiguraţilor şi promovarea stabilităţii activităţii de asigurare în România.

CSA este membru cu drepturi depline al EIOPA – Autoritatea Europeană de Asigurări şi Pensii Ocupaţionale (care a substituit CEIOPS de la 1 ianuarie 2011), EIOPC – Comitetul European pentru Asigurări şi Pensii Ocupaţionale, şi IAIS – Asociaţia Internaţională a Supraveghetorilor în Asigurări, reprezentând astfel România din perspectiva aportului tehnic de specialitate la elaborarea şi amendarea reglementărilor europene specifice domeniului asigurărilor.
SURSA: Agerpres